نوآوران وب

به سایت ما خوش آمدید


کاربرد هوش مصنوعی در طراحی وب سایت

کاربرد هوش مصنوعی در طراحی وب سایت

کاربرد هوش مصنوعی در طراحی وب سایت_با اتکا به هوش مصنوعی artificial intelligence (AI) می توان تا حدودی به روش های کاملی برای طراحی سایت آسان دست یافت.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی Artificial intelligence به برنامه هایی گفته می شود که مانند انسان بتوانند تصمیم بگیرند. این برنامه ها می توانند روی هر ماشین یا کامپیوتری وجود داشته باشند. همچنین می توانند یک برنامه مجزا باشند. به طور مثال موتور جستجو گوگل دارای هوش مصنوعی است.

در حال حاضر محققان بر استفاده هوش مصنوعی در طراحی وب سایت تاکید دارند. آنها تصمیم دارند با یادگیری ماشین تشخیص تصویر، پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی پیشرفته را در وب سایت های خود ادغام کنند.

هوش مصنوعی و طراحی وب سایت

برای سادگی طراحی وب سایت می توان از هوش مصنوعی استفاده نمود. طراح می تواند با استفاده از هوش مصنوعی به کار طراحی خود سرعت ببخشد. انجام کار های معمول طراحی وب سایت را می توان بر عهده هوش مصنوعی گذاشت. مانند تغییر سایز عکس ها، مقایسه فونت های مختلف، تغییر اندازه آیکون ها و … از معمول ترین کار های طراحی سایت است که می توان آنها را با هوش مصنوعی انجام داد. هدف واقعی هوش مصنوعی در طراحی وب، خودکار سازی کار های معمول است.

کاربرد هوش مصنوعی در طراحی وب سایت

کاربرد هوش مصنوعی در طراحی وب سایت

بهینه سازی رابط کاربر user interfaces: به طور معمول یک طراح یا توسعه دهنده برای طراحی سایت یا اعمال تغییرات بر روی یک سایت قدیمی باید:

  • ایده پردازی کند.
  • با کمک گرافیست سلیقه کارفرما را پیاده سازی کند.
  • بهترین قالب برا سایت انتخاب نماید.
  • اگر سایت قابلیت های پیشرفته دارد، آن را به توسعه دهنده وب ارجاع دهد.
  • اگر طراحی مجدد است باید نسخه جدید و قدیم را با هم مقایسه کند.
  • و در نهایت پس از طراحی سایت آن را به کارفرمای خود تحویل دهد.
هوش مصنوعی برای پیشنهاد طراحی وب سایت:

در کنار پلتفرم های دارای هوش مصنوعی طراحی، برخی از نرم افزار ها با ارائه پیشنهادات طراحی قالب سایت به طراح برای طراحی بهتر قالب وب سایت کمک می کنند. شما با استفاده از این نرم افزار ها می توانید به صورت آزمایشی طرح های مختلف خود را طراحی کرده و از تجربه کاربر از دید هوش مصنوعی با خبر شوید. این نوع نرم افزار ها بهترین پیشنهاد را برای بهبود تجربه کاربر در طراحی وب سایت ارائه می دهند.

هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل:

تجزیه و تحلیل وب سایتی که به صورت کامل طراحی شده است بسیار مهم می باشد. یک سایت هم باید از دید کاربران و هم موتور های جستجو کامل و بی نقص باشد. برنامه های دارای هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل در این باب طراحی شده اند. Google Analytics یکی از این برنامه ها است.

Google Analytics با یادگیری ماشین و هوش مصنوعی خود، صفحات سایت را از ابعاد مختلف تجزیه و تحلیل می کند و در برخی مواقع بهترین راهکار را به وب مستران ارائه می دهد. استفاده از این برنامه چون تحت نظارت گوگل است برای بهینه سازی سایت توصیه می شود.

امروزه وب سایت هایی با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به طراحی سایت می کنند برای این هدف از ابزار های مختلفی استفاده می کنند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

پلاگین های وردپرس

سیستم های مدیریت پرطرفدار توانسته است پلاگین های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار دهد که به شما کمک می‌کند با استفاده از هوش مصنوعی به کار رفته در پلاگینی همچون The Grid برخی از مراحل طراحی سایت را انجام دهید.علاوه بر آن هوش مصنوعی استفاده شده در پلاگین AI-powered SEO به شما کمک می کند که فعالیت های مربوط به سوال را راحت‌تر انجام دهید.

در ضمن نباید فراموش کرد که پلاگین های مختلفی وجود دارد که با استفاده از هوش مصنوعی به شما کمک می کند عکس ‌العمل‌های بازدیدکنندگان سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. استفاده از پلاگین Chatbots به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی با افرادی که وارد سایتتان میشوند تعامل داشته باشید.

کاربرد هوش مصنوعی در طراحی وب سایت

استفاده از سایت FireDrop

کاربرد هوش مصنوعی در طراحی وب سایت-این وب سایت برای طراحی وب سایت به صورت هوشمند از یک هوش مصنوعی که Sacha نام دارد استفاده می کند. روند طراحی وب سایت با استفاده از این سایت بسیار ساده میباشد و شما فقط کافیست که با هوش مصنوعی در این وبسایت چت کرده و او را از نیازهای خود آگاه کنید، سپس بلافاصله به وبسایت خود دسترسی داشته باشید و از طرفی بتوانید در هر زمانی که خواستید قسمت های مختلف وب سایت خود را تغییر دهید.

استفاده از سایت WIX

یکی از سایت های معروف در زمینه طراحی وب سایت با استفاده از هوش مصنوعی wix می باشد. این وبسایت در اوایل دوران کاری خود از سیستم Drag and drop استفاده می کرد و به این شکل این امکان را در اختیار شما می گذاشت که وبسایت خود را به راحتی سفارشی سازی کنید. وب سایت wix این روزها از یک هوش مصنوعی با نام ADI استفاده می کند که به شما امکان طراحی سریع و بدون دردسر یک وب سایت را می دهد.

وب سایت Grid

این وب سایت که یکی از اولین سایت های فعال در زمینه طراحی وب سایت با استفاده از هوش مصنوعی می باشد، به شما این امکان را می دهد که با چند کلیک ساده و بدون هیچ دردسری بتوانید وب سایت مورد نظر خود را طراحی کنید.برای این کار کافی است که به چند سوال ساده پاسخ دهید، ترکیب رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و در پایان عکس های مورد نظر خود را آپلود کنید و منتظر نتیجه نهایی طراحی وب سایت باشید.

یکی از نکات مثبت در مورد این وب سایت این است که هرگاه سیستم های هوش مصنوعی و الگوریتم های مربوط به آن به روز رسانی می شود، وب سایت شما نیز تحت تاثیر آن تغییرات قرار خواهد گرفت.

چگونه می توان از هوش مصنوعی در طراحی وب سایت استفاده کرد؟

  • اتوماتیک کردن برخی کار های معمول در طراحی وب سایت
  • طراحی قالب های مختلف
  • شخصی سازی وب سایت
  • بهبود تجربه کاربر
  • سئو و بهینه سازی وب سایت و تست بخش های مختلف سایت برای این امر مهم

کاربرد هوش مصنوعی در طراحی وب سایت

جمع‌بندی

همانطور که انتظار می رود با پیشرفت ابزارهای طراحی سایت بدون شک در آینده هوش مصنوعی حضور پر رنگ تری در این زمینه خواهد داشت و بصورت مستقیم با این ابزار ترکیب خواهد شد.

بدون شک طراحی سایت با هوش مصنوعی بسیاری از مشکلات از جمله کارهای اضافی در هنگام طراحی سایت را حل می کند. artificial intelligence به نقطه ای خواهد رسید که قادر است بصورت مستقل روند طراحی را بصورت استاندارد در دست بگیرد که در حال حاضر به کمک وب سایت Grid می توانید از طریق هوش مصنوعی روند طراحی سایت را انجام دهید.

مشاوره طراحی سایت
برای دریافت راهنمایی های مربوط به
طراحی و بهینه سازی سایت،می توانید از قبل
با مشاوران ما در تماس باشید.
تلفن همراه: 09112115663
تلفن تماس: 01132258516