نوآوران وب

به سایت ما خوش آمدید


سئو و انواع سئو

سئو و انواع سئو

کلمه انواع سئو ممکن است کمی گیج کننده باشد. اصلا انواع سئو چیست؟ مگه ما انواع سئو داریم؟ سایت کسب و کارهای مختلف، فرآیند ها و هر صفحه ای که شما می توانید برای موتور های جستجو بهینه کنید جزئی از انواع سئو شما محسوب می شوند. شما اگر این کلمه را چه به فارسی و چه انگلیسی سرچ کنید نتایج متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. انواع سئو می تواند موارد زیر را شامل شود:

  1. انواع فرآیندهای سئو
  2. انواع روش های سئو
  3. انواع بسترهایی که میتوان سئو کرد
  4. انواع سئو کسب وکار

انواع فرآیندهای سئو

فرایند سئو به شیوه‌ی انجام کار سئو اشاره دارد. فرایند سئو در کل چهار بخش مهم زیر را شامل می شود که هر کدام از این قسمت ها باید برای یک سئو موفق رعایت شوند. برای اینکه فرایندهای سئو شما به درستی و به بهترین نحو اجرا شوند شما باید در مورد تک تک آنها مطالعه کامل داشته باشید و اطلاعات خود را در خصوص نکات ریزشان به روز کنید.

.سئو داخلی

سئو داخلی مربوط به بهینه سازی خود صفحات سایت و متناسب تر کردن این صفحات برای موتورهای جستجو است. که البته از اینجا به بعد به جای موتور جستجو از خود واژه گوگل استفاده می کنیم. سئو داخلی یعنی تمام کارهایی است که باید داخل سایت انجام شود و البته چهارچوب این کارها توسط گوگل مشخص شده اند. از کارهای مربوط به سئو داخلی میتوان به بهینه سازی عناوین، تگ ها ، لینک سازی داخلی و خیلی چیزهای دیگه ای که شنیده اید اشاره کرد.

کنترل سئو داخلی دست خودتان است.

سئو داخلی در فرآیند سئو لازم است به طور متناوب کار شود.

.سئو محتوا

همانطور که میدانید محتوا مهمترین قسمت یک سایت را تشکیل میدهد و در آخر اگر شما یک محتوا عالی نداشته باشید مخاطب خود را از دست خواهید داد پس در ابتدا یک محتوای عالی تهیه کنید.

و اما سوال :

چرا باید محتوای عالی تهیه کنید؟

چون تعداد محتوا برای مخاطب زیاد است و همچنان در حال رشد است پس فقط محتواهای عالی شانس برنده شدن دارند.

فرض کنید: که تمام فرایندهای عمومی سئو را همه رقبا شبیه هم انجام بدهندچون این یک روال کاملا مشخص است. برگ برنده در اختیار کسی است که محتوای بهتری دارد.

اما برای اینکه بتوانید این محتوا را به دست کاربر برسانید و اصلا کاربر محتوای شما را ببیند نیاز به سئو محتوا دارید. سئو محتوا در حقیقت زیر مجموعه ای از سئو داخلی است اما به دلیل اهمیت بالای محتوا جا دارد که سئو آن جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد.

کنترل محتوا کاملا در دستان شما است.

تولید محتوا وسئو محتوا کاری است که لازم است به طور تناوبی انجام دهید.

.سئو خارجی

سئو خارجی رد پای شما در سایت های دیگران و شبکه های اجتماعی است که این رد پا توسط گوگل شناسایی میشود. گوگل کنترل می کند که دیگران در مورد شما چقدر حرف می زنند. اشاره سایت های دیگر به سایت شما منظور همان لینک سازی است .

رد پای سایت شما در شبکه های اجتماعی ، یعنی اینکه چقدر از شبکه های اجتماعی افراد وارد سایت شما می شوند. هر چقدر افرادی که به شما اشاره می کنند خودشان کسب وکاری مرتبط با شغلتان داشته باشند شما شانس موفقیت بیشتری دارید.

گوگل به این روش سایت شما را اعتبار سنجی می کند.

کنترل سئو خارجی از دستان شما خارج است.

مهمترین فاکتور سئو خارجی، لینک سازی است.

سئو خارجی درفرایند سئو لازم است به طور تناوبی کار شود و بررسی گردد.

به طور مثال : اینکه دیگران در مورد پونه مدیا چه حرفی می زنند یا اینکه لینک پونه مدیا در چه سایت هایی وجود دارد . باعث نوع اعتباری است که گوگل به سایت پونه مدیا می دهد هر چقدر تعداد این موارد بیشتر یا مرتبط تر باشد این اعتبار بالاتراست. تنها کنترلی که روی این موضوع وجود دارد روال رپورتاژ آگهی است پونه مدیا می تواند با پرداخت پول در سایت های خبری در مورد خودش خبر سازی کند.

.سئو فنی

سئو فنی یا سئو تکنیکال همانطور که از اسمش مشخص است به بهبود قسمت های فنی یک سایت می پردازد. مهمترین نکته که در سئو تکنیکال باید به آن توجه شود وضعیت خزش در سایت است. در سئو فنی شما باید مطمئن شوید که تمام صفحات شما توسط خزنده های گوگل دیده می شود.یعنی مطمئن شوید گوگل می تواند وارد سایت شما شود.

ویژگی اصلی سئو فنی این است که باید یکبار درست انجام شود و می توانید سالی یک بار مجدد آن را بررسی و بازسازی کنید لازم نیست که هر روز یا به طور مداوم روی آن کاری انجام شود. بهتر است برای سئو فنی خود از متخصص وب استفاده کنید تا بهترین اتفاق ممکن رقم بخورد.

کنترل سئو فنی در دستان متخصص وب شماست، چک لیست خود را با کمک متخصص وب تیک کنید.

اینجا به صورت کلی  انواع فرایند های داخل سئو را بررسی کردیم جزئیات هر کدام این فرایندها به صورت جدا گانه در بخش های مختلف سایت بررسی شده است.

سئو محلی معمولاً شامل موارد زیر می باشد (اما این سئو محدود به این موارد نیست):

  • مدیریت نقل قول های آنلاین
  • تنظیم پروفایل Business Google
  • هدف گذاری و ردیابی کلمات کلیدی محلی
  • ایجاد محتوای سایت جهت تمرکز بر روی جستجوهای محلی
  • استفاده از ارتباطات محلی برای ایجاد مشارکت و بک لینک

کسب‌وکارهای محلی که می‌خواهند سئوی خوبی داشته باشند باید همچنان روی سئو داخلی، خارجی و سئوی تکنیکال تمرکز کنند. لیست فوق اقدامات خاصی را بیان میکند که مستقیماً در رتبه بندی محلی تأثیر گذارند (علاوه بر بهترین شیوه های استاندارد SEO).