نوآوران وب

به سایت ما خوش آمدید


نحوه ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر

نحوه ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر

سال ۲۰۰۵ بود که سروکلهٔ گوگل مپ پیدا شد. شاید در آن روزها، کسی فکر نمی‌کرد

این نقشه به یکی از مهم‌ترین ابزارها برای جذب مشتری و فروش بیشتر تبدیل شود.

ولی چطور؟

اغلب مردم از گوگل برای یافتن کسب‌وکاری نزدیک به محل زندگی یا کار خود استفاده می‌کنند.

گوگل هم ۳ کسب‌وکار نزدیک را به آن‌ها نشان می‌دهد.

بد نیست بدانید که ۴۲ درصد مردم روی ۳ کسب‌وکاری کلیک می‌کنند که گوگل پیشنهاد می‌دهد!

۶۰ درصد آن‌ها هم از همین صفحه با کسب‌وکار مستقیماً تماس می‌گیرند.

چگونه یک مکان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

در اقصانقاط دنیا که زندگی معمولی جریان دارد، کاربران می‌توانند یک صفحۀ اختصاصی

در گوگل بیزینس برای کسب‌وکار خود بسازند؛ اما ما تحت تحریم‌های بی‌شماری قرار داریم.

یکی از موانعی که این تحریم‌ها ایجاد می‌کنند، عدم امکان استفاده از چیزهایی مثل همین گوگل بیزینس است!

با وجود این محدودیت، همچنان امکان ثبت لوکیشن در گوگل مپ وجود دارد؛ یعنی می‌توانید فروشگاه یا مجموعه‌تان را به نقشۀ گوگل اضافه کنید و آن را در معرض دید دیگران قرار دهید.

با اضافه‌کردن موقعیت مکانی مجموعه به نقشهٔ گوگل:

  • به‌عنوان یکی از کسب‌وکارهای نزدیک به کاربری نمایش داده می‌شوید که به شما نیاز دارد (مثلاً خیاطی در تجریش)؛
  • در جست‌وجوهای محلی، وب‌سایت شما رتبهٔ بهتری می‌گیرد؛
  • در زمان جست‌وجوی نام شما، اطلاعات اختصاصی مجموعه نمایش داده می‌شود.

در ادامه، چگونگی افزودن مکان در گوگل مپ را از طریق موبایل و کامپیوتر مرور خواهیم کرد.

مراحل ثبت لوکیشن با کامپیوتر

اگر قصد ثبت آدرس در گوگل مپ توسط کامپیوتر را دارید، در اولین مرحله، باید وارد سایت maps.google.com شوید.

از قسمت بالا و سمت چپ صفحه، در فیلد «Search Google Maps» آدرس خیابان یا شهری را که قرار است ثبت کنید، جست‌وجو کنید.

پس از آن، روی این موقعیت کلیک و در سمت چپ صفحه و در منوی ظاهر شده، گزینۀ «Add a Missing Place» را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید موقعیت را خیلی دقیق انتخاب کنید، روی لوکیشن واقعی مکان کلیک راست کنید،

سپس در بین گزینه‌های موجود «Add a Missing Place» را انتخاب کنید.

فیلد اول مربوط به نام مکان است. پرکردن این قسمت ضروری است و باید نام کسب‌وکارتان را بنویسید.

فیلد دوم برای تعیین موضوع و رستۀ فعالیت است.این قسمت را هم حتماً باید انتخاب کنید. گزینه‌هایی که پیش روی شما قرار دارند، عبارت‌اند از:

  • صنایع غذایی؛
  • مراکز خرید؛
  • مراکز خدماتی؛
  • مراکز اقامتی؛
  • مناطق تفریحی؛
  • مراکز مذهبی؛
  • مراکز اداری و صنعتی؛
  • مناطق مسکونی؛
  • مراکز تحصیلی.

سایت

هرکدام از موارد بالا را که انتخاب کنید، باز هم کلی گزینه برای تعیین دقیق حوزۀ فعالیت خواهید دید. اجازه دهید مورد اول، یعنی صنایع غذایی را مثال بزنیم.

  • نانوایی؛
  • قصابی؛
  • کافه؛
  • مزرعه؛
  • میوه‌فروشی؛
  • بستنی‌فروشی.

همچنین بالاتر از این مواردی که گفتیم، گزینۀ رستوران وجود دارد که با انتخاب آن، طیف گسترده‌ای از انواع رستوران‌ها،

از رستوران ترکی گرفته تا رستوران آسیایی دیده می‌شوند.

در کل، فیلد دوم به‌صورت خیلی دقیق، موضوع فعالیت موقعیت مکانی مدنظر شما را مشخص می‌کند.

فیلد سوم مربوط به آدرس است. وقتی نقطه‌ای را در نقشه مشخص می‌کنید، این قسمت به‌صورت خودکار پر می‌شود.

زیر این قسمت، نقشۀ کوچکی را می‌بینید. اگر می‌خواهید تغییری در موقعیت انتخابی اعمال کنید، روی «Edit Map Location» کلیک کنید.

در فیلد چهارم، می‌توانید آدرس را به‌صورت دقیق‌تر بنویسید؛ وقتی که کسب‌وکار شما در یک ساختمان یا محل کسب دیگر مثل پاساژ قرار دارد.

درست مثل تصویر زیر، تمامی روزهای هفته را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید مشخص کنید

که مجموعه در کدام روزها فعالیت می‌کند و در کدام روزها کلاً تعطیل است.

روبه‌روی هر روز، یک آیکون مداد دیده می‌شود. روی آن کلیک کنید تا تعطیل بودن یا نبودن را مشخص کنید.

طراحی سایت

در قسمت پایینی و پس از آخرین روز، یعنی Saturday، سه گزینه وجود دارد:

  • Edit All Hours: مشخص‌کردن ساعات فعالیت مجموعه در تمام روزهای هفته
  • (اگر ساعات کاری شما در طول هفته یکسان است، از این گزینه استفاده کنید.)
  • Edit Mon-Fri: تعیین ساعات کاری طی روزهای دوشنبه تا جمعه
  • (این گزینه برای کسب‌وکارهای خارجی مناسب است که ساعات کاری روزهای هفته به‌جز روزهای تعطیل را تعیین کنند.)
  • Edit Sat-Sun: مشخص‌کردن ساعات کاری روزهای شنبه و یکشنبه (این هم به درد همان کسب‌وکارهای خارجی می‌خورد )

نکته: از آنجایی که روزهای کاری و تعطیل ما با خارجی‌ها متفاوت است

ساعات کاری روزهای کاری و روزهای تعطیل را خودتان جداگانه وارد کنید

می‌توانید از همان گزینهٔ «Edit All Hours»استفاده کنید و سپس ساعات کاری دو روز پنجشنبه و جمعه را اصلاح کنید.

اگر مجموعهٔ شما شبانه‌روزی است، گزینهٔ «Open 24 Hours» را انتخاب کنید. گزینهٔ «Closed» هم برای اعلام تعطیلی در آن روز است.

بعد از مشخص‌کردن ساعات کاری، روی فلش بازگشت و سپس گزینهٔ «Save» کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

دو فیلد بعدی (۱ و ۲)، مربوط به اطلاعات تماس است؛ فیلد اول برای شماره‌تلفن و فیلد دوم، وب‌سایت مجموعه.

در آخرین فیلد، یعنی سومی هم می‌توانید تاریخ شروع فعالیت مجموعه را مشخص کنید.

پرکردن این فیلد ضروری نیست؛ اما توجه داشته باشید که هرقدر اطلاعات بیشتری وارد کنید، شانس‌گرفتن رتبۀ بهتر را هم افزایش خواهید داد.

در انتها هم می‌توانید با کلیک روی «Add a Photo»، تصاویر فروشگاه یا مجموعه را اضافه کنید.