نوآوران وب

به سایت ما خوش آمدید


چند گزینه برای بالا بردن امنیت سایت فروشگاهی

 

امنیت فروشگاه اینترنتی نقش زیادی در موفقیت و جذب مشتری دارد؛ به همین دلیل لازم است که با استفاده از روش های مختلفی امنیت را در فروشگاه اینترنتی برقرار کنیم. در ادامه این مطلب بهترین تکنیک های افزایش امنیت سایت و فروشگاه اینترنتی را برای شما گفته ایم.

امنیت سایت فروشگاهی

افزایش امنیت در طراحی فروشگاه های اینترنتی

امنیت در وب سایت بسیار مهم است؛ چرا که فضای کار شما مجازی است و اگر امنیت این فضا به خطر بیفتد کل کسب و کار شما زیر سوال می رود. اما از آنجایی که فروشگاه های اینترنتی به درگاه بانک متصل می شوند و در آنها بحث فروش کالا در محوریت اصلی قرار دارد، امنیت آن نیز از اهمیت دو چندانی برخوردار است. در ادامه به بررسی روش های افزایش امنیت فروشگاه اینترنتی می پردازیم.

 

 

امنیت سایت فروشگاهی

افزونه های فروشگاه خود را همیشه بروز نگه دارید

یکی از روش های افزایش امنیت سایت، بروزرسانی افزونه ها می باشد. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید، لازم است که افزونه های آن را به روز نگه دارید. دقت کنید که افزونه فروشگاه وردپرس یعنی ووکامرس، همواره بروز باشد و همیشه از آخرین بروزرسانی افزونه های بانکی برای ووکامرس خود استفاده نمایید.

سایت فروشگاهی خود را به SSL مجهز کنید

از دیگر روش های افزایش امنیت سایت استفاده از پروتکل https است. با این کار می‌توانید از شرکتی که خدمات هاستینگ گرفتید، بخواهید تا گواهی SSL را برای شما فعال کنند. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس در فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید، می توانید برای اینکار از افزونه Easy SSL استفاده نمایید.

امنیت سایت فروشگاهی

بر روی فروشگاه اینترنتی خود دیوار آتش (فایروال) قرار دهید

برای افزایش امنیت سایت، می توان از مجموعه کد هایی برای جلوگیری از حمله هکر ها استفاده نمود. فایروال (Firewall) نوعی لایه محافظتی است که از دسترسی های مخرب و غیر مجاز به سایت جلوگیری می کند. در سی ام اس وردپرس افزونه ای به نام “امنیت فراگیر وردپرس” وجود دارد. با نصب و تنظیم آن می توانید سایت وردپرسی خود را از حمله هکر ها در امان نگه دارید. همچنین به کمک این افزونه می توانید آدرس ورود به مدیریت فروشگاه خود را تغییر دهید تا کسی آدرس لاگین فروشگاه شما را نداند.

بالابردن امنیت اطلاعات کاربران

شما به عنوان مدیر فروشگاه اینترنتی باید امنیت اطلاعات کاربران سایت را بالا ببرید. برای این کار می توانید از تکنیک های زیر استفاده کنید:

  • یادآوری خودکار به کاربران برای تغییر رمز عبور خود
  • استفاده کاربران از رمز عبورهای متفاوت
  • مشخص کردن قوانین برای رمزگذاری؛ به عنوان مثال رمز عبور 8 کاراکتر و شامل حروف و اعداد باشد

استفاده از درگاه پرداخت معتبر

یکی از نکات مهم برای افزایش امنیت سایت و کاربران، استفاده از درگاه پرداخت مطمئن است. اگر درگاه پرداخت اعتبار و امنیت کافی نداشته باشد، هکران به راحتی اطلاعات کاربران را دزدیده و فروشگاه شما دچار مشکل می شود.