آموزش شبکه های اجتماعی
آموزش شبکه های اجتماعی
قدرت و تاثیر شبکههای اجتماعی، در بحث بازاریابی، عرضه و فروش محصولات و یا خدمات مختلف،
بر کسی پوشیده نیست. امروزه با گسترش و توسعه استفاده از اینترنت و سرویسهای مرتبط با آن،
مخصوصا وجود اینترنت بر روی گوشیهای همراه، باعث شده تا دستهبندی جدیدی در مشاغل و ارائه
خدمات و محصولات، در سر تا سر دنیا و از جمله کشور ما ایجاد شود.
این دستهبندی و بازار جدید، در کنار بازار سنتی و فیزیکی، با توجه به تمایل مردم،
جایگاه بسیار خوبی را به دست آورده و حتی در برخی موارد، خیلی بهتر از بازارهای فیزیکی و سنتی است،
تا جایی که حتی خریدهای روزمره از سوپرمارکت را نیز گاهی به صورت آنلاین انجام میدهیم.
مزیتهای بسیار زیادی برای بازارهای به اصطلاح مجازی، ولی اینترنتی،
هم برای خریدار و هم برای فروشنده یا ارائهدهنده خدمات وجود دارد که اکثرا هم
بر مبنای شبکههای اجتماعی به وجود آمدهاند. از جمله این مزیتها میتوان به:
مجازی
عدم تردد غیر ضروری در سطح شهر، عدم اتلاف وقت در ترافیک، عدم پرداخت هزینههای مالی
و زمانی غیر ضروری برای تهیه مایحتاج، عدم نیاز به مغازه و پرداخت اجاره
و هزینههای جانبی برای فروشنده، کارآفرینی و اشتغال افراد بیشتر به جای صرف هزینههای غیر ضروری،
بالا بردن کیفیت اجناس و خدمات به دلیل صرفهجویی در منابع مالی، به دست آوردن بازارهای برونمرزی
به دلیل فراگیر بودن اینترنت و امکان استفاده از شبکههای اجتماعی در سراسر دنیا و دهها مزیت دیگر، اشاره نمود.
حال با در اختیار داشتن این بازار قوی و این همه پتانسیل موجود،
آنچه که به بهبود فرایند فروش و ارائه خدمات کمک میکند، بازاریابی اصولی و صحیح،
برای جذب مخاطبین بیشتر و در نتیجه، منتهی به فروش است.
با یادگیری این اصول و رعایت قواعد و قوانین حاکم بر شبکههای اجتماعی،
قطعا میتوانید به اهداف فروش بالا و کسب سودهای مورد نظر برسید.
بر همین اساس و در این آموزش، تلاش کردهایم تا شما عزیزان را با این اصول و قواعد آشنا کنیم.
قطعا در هر زمینهای، رعایت اصول و پیروی از قواعد موجود، در کنار تلاش، کوشش،
تمرین و ارائه خدمات و محصولات با کیفیت، میتواند شما را به قلههای موفقیت برساند،
پس با هم به بررسی اصول و قواعد بازاریابی در شبکههای اجتماعی میپردازیم
و میبینیم که شبکههای اجتماعی، بستر و حتی جایگزینی بسیار مناسب،
برای خیلی از مشاغل و خدمات هستند.
آموزش شبکه های اجتماعی
همهچیز درباره تولید محتوا در اینستاگرام
اینستاگرام!
اپلیکیشنی که زندگی خیلیهایمان را زیر و رو کرد…از همان روزهای اول هم،
هنرمندِ خلاق درون ما را هدف قرار داده بود. خوب یادم میآید!
همه عکاس شده بودند…همه به دنبال گرفتن عکسِ هنری بودند 🙂
امروز اما اینستاگرام فرای این صحبتها رفته…دیگر نمیتوان به آن به چشم یک اپلیکیشن ادیت
و انتشار عکس نگاه کرد. شما هم برای همین اینجا هستید!
ما و شما الان در این مقاله همدیگر را پیدا کردهایم که بفهمیم اصلاً تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
چطور باید در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟ استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را یاد بگیریم
و بفهمیم چطور میشود با آن، کسب درآمد کرد.
در پایان مقاله هم، کمی از نحوه سفارش، هزینههای تولید محتوا
و استخدام شدن به عنوان ادمین اینستاگرام هم گفتهایم.
برای آن که یک راست در دنیای اینستاگرام شیرجه نزده باشیم،
بیایید کمی بدیهیات را باهم مرور کنیم.
آموزش شبکه های اجتماعی
تولید محتوای اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است
حالا اگر شما هر عکس، ویدئو یا نوشتهای را در آن بگذارید، تولید محتوا کردهاید.
اما محتوا داریم تا محتوا! اجازه دهید که فرض را بر این بگذاریم که شما قرار است
محتوای مفید و جذاب تولید کنید، نه محتوای زرد.
به صورت کلی باید 2 اصل را رعایت کنید:
- محتوای شما سرگرمکننده باشد
- محتوای شما مفید و آموزنده باشد
حالا اگر محتواهایی داشته باشید که هم سرگرم کننده باشد و هم آموزنده که دیگر برد کردهاید!
هدف شما از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
هر کسی میتواند در اینستاگرام، محتوا تولید کند و ممکن است مسیر متفاوتی را هم برود،
اما هدف همه یک چیز است:
دیدهشدن و کسب درآمد
(البته یک سری هم هستند که برای دل خودشان صفحهای باز میکنند و در آن فعالاند)
اما یک کسبوکار معمولاً یا میخواهد میزان آگاهی برندش را بالا ببرد
و یا میخواهد از طریق اینستاگرام به فروش برسد
آموزش شبکه های اجتماعی