نوآوران وب

به سایت ما خوش آمدید


اهمیت سئو و تولید محتوا

اهمیت سئو و تولید محتوا

رعایت اصول و مبانی سئو در تولید محتوا

اهمیت اصول سئو در تولید محتوا

موتورهای جستجو مثل Google و Yahoo، وب سایت ها را بر اساس الگوهای خاصی رتبه بندی می‌کنند. به عنوان مثال گوگل بالغ بر ۲۱۵ شاخص برای رتبه بندی یک سایت در نظر می‌گیرد: محتوا، لینک، ویژگی‌های فنی، سرعت، حجم بازدید و …

اگر برای محصولی که به فروش می‌رسانید یا خدماتی که ارائه می‌دهید، دست به تولید محتوا و استفادۀ هوشمندانه از سئو بزنید، خواهید توانست در رتبه‌بندی‌های بالا و برتر قرار بگیرید. به عبارت دیگر اگر می‌خواهید در صدر فهرست سایت‌های رقیب و مشابه خود قرار داشته باشید، راهی به جز اجرای دقیق اصول سئو در تولید محتوا در پیش ندارید.

بدون در نظر گرفتن اصول سئوی سایت، محتوای آن سایت نمی‌توانند در صفحات اول گوگل قرار بگیرند و در نتیجه در ترافیک گوگل رتبه‌بندی نمی‌شوند. بنابراین همیشه یک رابطۀ برجسته‌ای بین سئو و محتوا وجود دارد. در ادامۀ این پست می‌خواهیم شما را با اصول تولید محتوا بر اساس سئو آشنا کنیم تا با محتواهای مناسب بتوانید سایت خود را در رتبه‌بندی‌های بالای گوگل طبقه‌بندی کنید.

نکات مهم سئو برای تولید محتوا

به هر حال، بدون سئو ممکن است محتوای شما در جایی در صفحه 50 نتایج جستجو گم شود. و همه ما می دانیم که ورودی و رضایت بخشی آن صفحات نسبت به صفحات اول  کمتر  است. به همین ترتیب، اگر محتوا شما ضعیف باشد کاربر در صفحه شما نمی‌ماند و صفحه شما رتبه ای از سمت گوگل دریافت نخواهد کرد. به همین دلیل است که ارتباط خوب بین سئو و محتوای عالی ضروری است! در این مقاله 10 نکته در مورد نحوه نوشتن محتوای سئو شده وجود دارد تا شما بتوانید محتوای خود را ارتقا بدهید و در عین حال تلاش های سئویی خود را در این زمینه افزایش دهید. نکاتی در زمینه سئو برای ارتقا محتوای شما:

تولید محتوا براساس نیاز مخاطبان سایت

اصل اساسی در محتوانویسی این است که متناسب با نیاز و انتظار مخاطبین مطلب بنویسید.

توجه کنید که لزومی ندارد همیشه تمامی پُست‌های شما صرفاً به ارائه خدمات یا محصولات شما بپردازند؛

بلکه تولید محتوا در چارچوب کسب و کار شما می‌تواند بخشی از نیازهای کاربران شما را تأمین کند.

پس تلاش کنید که در تولید محتوا از جوانب دیگر کسب و کارتان نیز محتوانویسی کنید

و همواره سعی کنید تفاوت‌ها و برتری‌های خود با رقبای‌تان را در محتواهایتان نشان دهید.

پراکنده کاری در محتوانویسی را کنار بگذارید

از محتواهایی که تولید می‌کنید، فقط در دامنه وب سایت خود استفاده کنید

و نیازی به انتشار آنها در سرویس‌های بلاگ دیگر نیست.

بنابراین هر نوع محتوایی اعم از تصویری، ویدئویی، متنی و غیره را در وب‌سایت خودتان منتشر کنید

تا به همین بهانه، مستقیماً از دامنه شما به اشتراک گذاشته شود.

برای محتوای خود عناوین جذابی انتخاب کنید

از فضای کم تیتر محتوا برای تأثیرگذاری بر روی کاربران استفاده کنید.

در گزینش عنوان به گونه‌ای رفتار کنید که برای همه قابل فهم و جذاب باشد.

در نگارش متا دسکریپشن (Meta Description) نیز به گونه‌ای رفتار کنید

که جزئیات بیشتری از عنوان محتوا را به کاربر انتقال دهد و تا حد امکان حاوی کلمات کلیدی سایت نیز باشد.

توجه کنید عنوان و متا دیسکریپشن از جمله بخش‌هایی هستند

که در نتایج جستجو هم نمایش داده خواهند شد.

خلق ساختار مناسب برای هر پست

محتوا می‌تواند حاوی اطلاعات بسیار خوبی باشد. اما اگر همین اطلاعات مناسب

دارای ساختار و فرمت منطقی نباشند، عملاً در نتایج جستجو دیده نخواهند شد

از ترتیب بندی عناوین به صورت تگ هدر H1 و تیترهای فرعی در تگ H2

و سپس استفاده از عناوین H3 تا H6 غافل نشوید پاراگراف‌های کوچک و بخش‌بندی

محتوا به صورت تیترهای فرعی به ‌عنوان شگردی برای خواناتر شدن متن برای کاربر استفاده کنید.

 از تصاویر استفاده کنید

تجربه نشان داده که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تصاویر در پست‌ها،

امکان اشتراک گذاری آنها و کپی شدن تصاویر در شبکه‌های اجتماعی دیگر است.

بدین ترتیب سایت شما نیز می‌تواند با کمک تصاویر شانس خود را برای افزایش ترافیک امتحان کند.

 بهره گیری از عبارت‌های کلیدی

بهره گرفتن از عبارت‌های کلیدی در عنوان صفحه و در متن محتوا،

به کاربر و موتور جستجو نشان می‌دهد که این وب سایت در مورد چه موضوعی صحبت می‌کند

ولی در استفاده از عبارت‌های کلیدی جانب اعتدال را در نظر بگیرید و زیاده روی نکنید؛

چون می‌تواند هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو یک عامل دفع کننده باشد.

سعی کنید از کلمات کلیدی به صورت هوشمندانه و با شگرد بالا استفاده کنید.

 به شبکه‌های اجتماعی توجه داشته باشید

توجه داشتن به شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بستر دیده شدن مطالب شما را افزایش دهد

و باعث اشتراک‌گذاری آنها شود. بهتر است از آیکون‌های اشتراک در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

از قابلیت گوگل نیوز استفاده کنید

اگر فکر می‌کنید که بخشی از محتوای سایت شما جنبۀ خبری دارد،

می‌توانید در سرویس گوگل نیوز ثبت نام کنید تا شانس دیده شدن

اخبار سایت شما بیشتر شود. یکی از مزیت‌های این کار بالا رفتن ترافیک سایت شما خواهد بود.

 به لینک سازی توجه داشته باشید

هر چند امروزه بک لینک به اندازۀ گذشته تأثیر ندارد، ولی همچنان می‌تواند

تأثیر زیادی بر روی سئوی سایت شما داشته باشد. لذا هر چه محتوای تولید شدۀ

شما فاخرتر و با کیفیت‌تر باشد، شانس لینک دادن سایت‌های دیگر به شما افزایش پیدا می‌کند

و بدین ترتیب سئوی وب‌سایت شما بهبود می‌یابد.

 بر روی فعالیت‌های سایت خود نظارت داشته باشید

با زیر نظر داشتن آمار وب سایت خود می‌توانید نتیجۀ تلاش‌های خود را مد نظر داشته باشید.

یکی از این ابزارها که به شما کمک می‌کند تا بر روی پارامترهای

مختلف کاربران در صفحه خود نظارت داشته باشید، ابزار گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) است.

بانس ریت (Bounce rate) یکی دیگر از پارامتر هایی است که سطح کیفی محتوای شما را نشان می‌دهد.

در واقع شما با این ابزارها می‌توانید از عدم کیفیت محتوا یا بی ارتباط بودن آن با نیاز کاربران

و همچنین آمار اشتراک گذاری محتوای خود آشنا شوید.

بدین ترتیب می‌توانید با محتوای مورد پسند کاربران خود و ذائقه و سلیقۀ آنها آشنا شوید.