نوآوران وب

به سایت ما خوش آمدید


تفاوت طراحی وب سایت محلی و جهانی در مازندران

تفاوت طراحی وب سایت محلی و جهانی در مازندران

امروزه گزینه­‌های مختلفی برای رساندن محصول یا خدمات به مشتریان وجود دارد، تجارت خشت و ملات، تحارت ۱۰۰% آنلاین و یا ترکیبی از هردو مورد. به همین دلیل، طراحی وب به آن اندازه که ما فکر می‌­کنیم ساده نیست. هرچند همیشه مواردی وجود دارد که باید در طراحی وب‌سایت رعایت شود، همانند طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا برای موبایل، استفاده از CTA ها یا فراخوان عمل‌­های صحیح و ساده، رابط کاربری ساده و استاندارد، طراحی مناسب و استفاده از پیام­‌های صحیح در سراسر سایت. در کنار این‌­ها، شما باید بدانید سایت خود را برای مخاطب جهانی طراحی می­‌کنید یا مخاطب محلی، یا هردو؟

1. وب هاستینگ 

در این بخش خیلی به مشخصه‌­ها و جزییات وب هاستینگ نمی‌بپردازیم، اما باید توجه داشت که انتخاب شرکت هاستیگ مناسب برای وب‌سایت، امری ضروری است. البته این مسئله فقط به خاطر منابع سرور و ترافیک آن نیست بلکه فاصله نیز مطرح است.

این‌طور تصور کنید، یک وب‌سایت طراحی می­‌کنید که میزبان وب آن یک سرور در شهر دنور (Denver)، کلرادو است. این وب‌سایت کلاه می­‌فروشد. فروش کلاه یک تجارت محلی نیست و این وب‌سایت می‌­تواند مخاطبانی از سراسر جهان داشته باشد. در این میان ممکن است به هر دلیلی بیشتر مخاطبان و علاقه‌مندان به این کلاه­‌ها در استرالیا باشند؛ اما ارائه کننده خدمات هاستینگ این وب‌سایت هیچ سروری در نزدیکی استرالیا ندارد و اختصاصاً در آمریکا قرار گرفته است. در این صورت، ترافیک زیادی که از سمت استرالیا به روی این وب‌سایت سرازیر می‌­شود، بر روی سرعت وب‌سایت تأثیر می‌گذارد.

چه باید کرد؟ منتظر بمانیم به این امید که علاقه‌مندان به خرید کلاه و بازدیدکنندگان وب‌سایت، صبور باشند و منتظر بارگذاری طولانی وب‌سایت شوند؟ نه این‌طور نیست. اگر می­‌خواهید مخاطب جهانی داشته باشید باید به این نکات دقت کنید:

  •  هاستینگ خود را از شرکت‌های معتبر تهیه کنید.
  •  برای خدمات وب هاستینگ خود پلنی انتخاب کنید که بتواند ترافیک بالایی را پشتیبانی کند.
  •  سایت خود را با یک CDN تجهیز کنید.

تفاوت طراحی وب سایت محلی و جهانی در مازندران

2. رنگ‌بندی

انتخاب رنگ مناسب، یکی از اولین نکاتی است که در طراحی وب باید به آن توجه شود؛ اما آیا تا به حال به معنای رنگ­‌هایی که انتخاب می‌­کنید فکر کرده‌اید؟ و آیا از این معنا برای جذب مخاطبان خود استفاده کرده‌اید؟

برای مثال، رنگ قرمز را در نظر بگیرید. قرمز رنگ بسیار قدرتمندی است که به‌خوبی در ذهن باقی می­‌ماند.

اما رنگ قرمز ممکن است معانی غم‌انگیزی در سایر کشورها داشته باشد. در آفریقای جنوبی و چین، رنگ قرمز برای عزاداری و مراسم خاک‌سپاری استفاده می­شود؛ بنابراین اگر بیشتر مخاطبان شما از این نقاط جهان هستند، انتخاب این رنگ ممکن است ایده خوبی نباشد و آن تأثیر مثبتی که در سایر نقاط جهان دارد را در این کشورها نداشته باشد.

برعکس، می‌­توانید به این فکر کنید که رنگ چه نقشی در طراحی محلی شما دارد. اگر می‌خواهید مخاطبان محلی خود را جذب کنید، می­‌توانید از رنگ‌­های تیم‌­های ورزشی محبوب آن منطقه استفاده کنید. یا سایت خود را طوری طراحی کنید که مخاطب محلی با دیدن آن یک رویداد یا جاذبه‌­ی محبوب محلی را به یاد بیاورد.

تفاوت طراحی وب سایت محلی و جهانی در مازندران

3. تصاویر

همانند رنگ‌­ها، باید مراقب پیام­‌هایی که از طریق تصاویر روی وب‌سایت خود برای مخاطب ارسال می‌­کنید نیز باشد. برای مخاطب محلی، به‌جای تصاویر سرد یا عکس­های تبلیغاتی بهتر است از تصاویر قابل تشخیص و آشنا از پایگاه عملیاتی و تیم خود استفاده کنید.

به طور مثال ویدیویی که در صفحه اصلی سایت Phase۳ پخش می­‌شود، تصویری از آنچه این آژانس انجام می‌­دهد را به بازدیدکننده سایت، نشان می‌­دهد. وقتی به پایین صفحه بروید، خواهید دید که از تصاویر مختلفی برای معرفی دفتر کار این شرکت در نقاط مختلف استفاده شده است.

تفاوت طراحی وب سایت محلی و جهانی در مازندران

4. نوشته­‌های تبلیغاتی

اگر مخاطب جهانی دارید، نکات و قوانینی وجود دارد که باید برای نوشتن جملات روی وب‌سایتتان به آن‌­ها توجه کنید.

  •  تا حد امکان از نوشته‌های تبلیغاتی روی وب‌سایتتان کمتر استفاده کنید
  •  نوشته­‌ها را به شکل محاوره‌ای یا با اصطلاحات تخصصی و خاص خودتان ننویسید.
  •  از کلمات کلیدی طولانی برای تمرکز به روی خدمات و کالاهایتان استفاده کنید.
  •   چیزی به روی سایت می­‌فروشید، از گزینه­‌های ساده برای انتخاب کشور، مثل زبان استفاده کنید.
  •   فرم ارتباط با مشتری دارید، مسیر پر کردن فرم را ساده طراحی کنید، برای مثال از دراپ داون­‌های ساده برای انتخاب نام کشور، کد کشور یا گزینه­‌های مربوط به آدرس استفاده کنید.
  •  اگر مشارکتی با سایر شرکت­‌ها داشته­‌اید یا در کنار آن­ها جوایزی کسب کرده‌­اید برای اینکه نشان دهید حضور جهانی دارید به آن­‌ها اشاره کنید (مثلاً گواهی تأیید گوگل، همکاری با آمازون یا سایر شرکت­‌های بزرگ جهان).

 

سایت Majux مربوط به شرکتی است که در فیلادلفیا واقع شده است؛ اما مخاطبان آن از سرتاسر جهان هستند. این سایت می­‌تواند نمونه خوبی برای استفاده از نوشته‌های تبلیغاتی باشد:

همان‌طور که می­‌بینید، در نوشته‌­های روی سایت به «فیلادلفیا» اشاره نشده است، متادیتا نیز هیچ اشاره‌­ای به این مسئله نمی‌­کند. حتی در شماره تماس نیز از عدد ۸۰۰ به‌جای کد محلی استفاده شده است.

برای نوشتن جملات تبلیغاتی برای مخاطب محلی باید از این نکات پیروی کنید:

  •  از نوشته­‌های طولانی­‌تر و شخصی‌­تری استفاده کنید.
  •  از جملات محاوره‌­ای که مخاطب محلی آن را متوجه می‌­شود استفاده کنید.
  •  هنگام انتخاب کلمات کلیدی، علاوه بر محصول به موقعیت مکانی خود نیز اشاره کنید.
  • در نوشته‌­ها به شهر یا محلی که قرار گرفته‌اید اشاره کنید.
  •  اگر علاوه بر فروش آنلاین، یک فروشگاه دارید هر دو را در جملات تبلیغاتی به کار بگیرید. مشتریان خود را ترغیب کنید تا از سایت برای بررسی قیمت­‌ها استفاده کنند، سفارش را به‌صورت آنلاین بگذارند یا به فروشگاه بروند و محصول مورد نظرشان را تهیه کنند.
  •  به مشارکت‌­ها، جوایز و همکاری­‌هایی که با شرکت­های داخلی و محلی شناخته شده داشته­‌اید اشاره کنید.

تفاوت طراحی وب سایت محلی و جهانی در مازندران