نوآوران وب

به سایت ما خوش آمدید


بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت فرایندی است که طی آن از ابزارها، استراتژی های پیشرفته و آزمون های گوناگون استفاده می‌شود تا عملکرد یک وبسایت بهبود پیدا کند، ترافیک آن وبسایت بیشتر شود، تبدیل ها (conversions) افزایش پیدا کنند و درآمد حاصل از آن وبسایت رشد داشته باشد.

یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی سایت، بهینه سازی موتور جستجو (search engine optimization) یا همان سئو (SEO) است. این تکنیک نه تنها بر صفحات گوناگون سایت تمرکز می کند تا برای کلیدواژه های گوناگون، رتبه بهتری را در صفحه نتایج جستجو (SERP) به دست آورند، بلکه به مشتریان بالقوه کمک می کند تا به آسانی برند شما را پیدا کنند. یک جنبه مهم دیگر بهینه سازی داخلی صفحات است. این تکنیک کمک می کند تا مشتریان بالقوه به وبسایت شما وارد شوند، سایت شما را بپسندند و به احتمال زیاد به یک مشتری بالفعل تبدیل شوند.

سایت

بنابراین، با بهینه سازی وب سایت خود ، نه تنها می توانید به شیوه ای کارآمد (بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات) وارد بازار شوید، بلکه خواهید توانست بازدید کنندگان از سایت تان را به مشتری های جدید تبدیل کنید و درآمد خود را افزایش دهید. با این حال باید توجه داشته باشید که اگرچه سئو بخشی اساسی و مهمی در بهینه سازی وب سایت است، اما همه چیز نیست.

بهینه سازی وب سایت برای افراد (نه صرفا برای موتورهای جستجو) به شما کمک می کند تا اعتماد بازدید کنندگان از سایت خود را جلب کنید. به این ترتیب می توانید با این افراد رابطه برقرار کنید و این امر به شما این امکان را خواهد داد که محصولات خود را بدون نیاز به تبلیغات، ارسال ایمیل یا تماس تلفنی بفروشید.

رویکردی را برای بهینه سازی وب سایت می توانیم جامع و کامل بدانیم که از ترکیبی از راهکارهای مختلف برای حصول اطمینان از عملکرد ایده آل وب سایت استفاده کرده باشد. مهمترین راهکارها عبارتند از:

  1. سئو
  2. کپی رایتینگ (نوشتن متن یا تولید محتوا)
  3. تجزیه و تحلیل
  4. طراحی UX
  5. توسعه وب (Backend)
  6. بهینه سازی صفحات سایت
  7. بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

چرا بهینه سازی وب سایت مهم است؟

طی چند سال گذشته، اینترنت به وسیله ای مهم و سرنوشت ساز برای تصمیم گیری مصرف کنندگان تبدیل شده است. آنها با استفاده از اینترنت کالاها و خدمات مورد نظر خود را انتخاب و خریداری می کنند.

در سال 2019، فروش جهانی در حیطه تجارت الکترونیکی به بیش از 3.46 تریلیون دلار رسید،

که این مبلغ 16.4٪ از کل درآمد خرده فروشی در سراسر جهان را تشکیل می دهد.

اینترنت همچنین به مقصد اصلی افراد برای یافتن اطلاعات در مورد کسب و کارهای محلی،

شرکتهای تولید کننده نرم افزار و سازمانهای B2B تبدیل شده است.

امار نشان می دهد که حدود 46% جستجوها در پی یافتن کالا یا خدمات در نزدیکی محل زندگی خود هستند

و حدود 78% جستجوهایی که از طریق موبایل انجام می شوند، نهایتا منجر به خرید آفلاین می شوند.

اگر در گذشته، افراد اطلاعات مورد نیاز خود را از یک دوست می گرفتند،

امروزه این اطلاعات را از اینترنت درخواست می کنند،

و این امر در مورد همه صنایع صحت دارد. بنابراین با ایجاد موقعیتی مناسب برای کسب و کارتان می توانید

افرادی را که قبلاً هرگز نام شرکت شما را نشنیده بودند به مشتری تبدیل کنید.

اگر وب سایت و محتوای خود را بهینه سازی نکنید، مهم نیست که چند نفر

اصطلاحات و کلیدواژه های مربوط به کسب و کار شما را جستجو می کنند؛

سایت شما در نتایج نشان داده نخواهد شد و کسب و کارتان مورد توجه هیچ کس قرار نخواهد گرفت.

گوگل

اما وقتی سایتتان را برای پیدا شدن در نتایج جستجو بهینه سازی می کنید ،

در واقع خود را روی نقشه قرار می دهید. مصرف کنندگان اصطلاحات و واژه های مرتبط را جستجو می کنند

و سایت و کسب و کار شما را در نتایج جستجو می بینند.

اگر کار بهینه سازی موتور جستجو یا سئو (SEO) را به خوبی انجام دهید ،

مراجعه مشتریان به سایت شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

اما تنها بهینه سازی موتور جستجو و افزایش آمار بازدید کنندگان سایت کافی نیست.

اگر فقط تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید و محتوای سایت شما

مورد توجه مشتریان بالقوه قرار نگیرد ، هیچ نتیجه مثبتی به دست نمی آورید. اگر محتوای سایت خوب نباشد، بازدیدکنندگان بدون اینکه خریدی داشته باشند سایت شما را ترک می کنند و هرگز بازنمی گردند. پس برای استفاده از ترافیکی که متوجه سایتتان میشود ، باید کاری کنید که محتوای سایتتان مورد توجه کاربران قرار بگیرد. همچنین لازم است که کارایی قیف های تبدیل (CONVERSION) خود را نیز بهینه کنید.