نوآوران وب

به سایت ما خوش آمدید


طراحی لگو _ در بابل

طراحی لگو

 طراحی لوگو چیست؟ حتما تابحال لوگوهای شرکت های بسیاری را مشاهده کرده اید. امروزه با وجود شرکت های بسیار متنوع لوگوهای متنوعی هم ایجاد شده اند. در این مطلب بررسی میکنیم که لوگو چیست. شما را با طراحی حرفه ای لوگو آشنا می کنیم و مراحل طراحی لوگو را نشان خواهیم داد. نمونه لوگو هایی در این مطلب وجود دارند که از شرکت های معتبر دنیا هستند. همچنین برای قیمت طراحی لوگو شما را راهنمایی می کنیم.

لوگو  چه کاربردی دارد؟

در ساده ترین حالت ممکن طراحی حرفه ای لوگو ترکیبی از تصاویر و نوشته ها است. این ترکیب برای تشخیص برندهای

مختلف از هم استفاده می شوند. یک لوگوی خوب می تواند برای شرکت شما اساسی ترین نیاز باشد.

لوگو شما به مشتریان نشان می دهد که شما چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و به چه

چیزی اهمیت می دهید. اینها مسئولیت های بسیاری هستند که همه برگردن یک تصویر کوچک افتاده اند.

این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا به بهترین روش لوگوی خود را بسازید.

 

طراحی لوگو :

وقتی که طراحی یک لوگو به عهده طراح می افتد، سعی می کند تا شرکت و مشتریانش را بشناسد. در این مقاله به

این مسئله خواهیم رسید که لوگو به چه چیزی نیاز دارد. اما قبل از آن بیاید راجع به این صحبت کنیم که

چه چیزی باعث ایجاد یک لوگو خوب می شود.مهمترین اصل در طراحی حرفه ای لوگو سادگی است. مثلا به

لوگوی زیر توجه کنید:اگر به علامت های تجاری شرکت های معروف مانند اپل، فیس بوک و کوکا کولا توجه کنید

هم به این سادگی پی خواهید برد. در ادامه این مطلب بیشتر درباره سادگی صحبت خواهیم کرد.

طراحی حرفه ای لوگو

طراحی حرفه ای لوگو یعنی که بازار مناسبی را هدف قرار دهیم.نمونه لوگو شما باید پیام درستی را در

خود داشته باشد که باعث می شود تا کسب و کار شما سود آورتر شود.

اصلا مهم نیست که چقدر شرکت، خدمات و محصولات شماخوب باشد، اگر لوگو خود را به طور

حرفه ای طراحی نکرده باشید، شرکت شما با مشکل رو به رو خواهد شد. ممکن است این جمله به

نظر زیاده روی برسد، اما در واقعیت یک برند اشتباه باعث می شود که مشتریان اشتباهی نیز به طرف

شما بیایند.این مشکل ممکن است خیلی هزینه بر شود.

به این صورت مطمئن خواهیم شد که لوگو شما دقیقا متناسب با اهداف کسب و کارتان طراحی شود.

 

طراحی حرفه ای لوگو مبتنی بر هدف

 ابتدا با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنیم. به این ترتیب از اهداف آن ها یک لیستی تهیه می کنیم.

این اهداف باعث شکل گیری مقاصدی می شوند که در نهایت

ظاهر لوگو را مشخص خواهند کرد. این عملیات باعث می شود که آرم و برند شما طراحی شده برای کسب و کار

عملکرد بالایی داشته باشد.

علاوه بر این باعث می شود که دارنده کسب و کار هم تصویر جدیدی از تجارت خود بدست آورد.

در ایران طراحان گرافیکی بسیاری وجود دارند که تصاویر را به شکل «زیبا» طراحی می کنند، اما این روش

درستی نیست. لوگو باید به گونه ای طراحی شوند که به دستیابی به اهداف منجر شوند.

مراحل طراحی حرفه ای لوگو

مرحله یک: تحقیق درباره زمینه ی کسب و کار

قبل از این که حتی قلم به دست بگیریم و شکلی رسم کنیم ابتدا تحقیقات را آغاز می کنیم. تحقیقات در

رابطه با کسب و کار باعث می شود تا با محیطی که قرار است این لوگو در آن زندگی کند آشنا شویم. این

مسئله برای طراحانی که هیچ تجربه ای در آن زمینه داشته اند هم می تواند مفید باشد. طراحان قبلا

در آن زمینه شغلی نداشته اند پس تحقیقات برای آن ها الزامی است. باید بدانید که موضوع چیست و چه

چیزی مناسب است.ظاهر و احساسی که در یک لوگو سازمان مسافرتی دیده می شود باید با یک

رستوران یا نشان گروه موسیقی متفاوت باشد. اول باید ببینید که چه آرم و برندهایی در آن زمینه وجود دارند.

چه تصاویری ارزش نگهداری را دارند. باید شروع به فکر کردن کنید که چگونه آرمی طراحی کنید که با

هزاران علامت موجود متفاوت باشد. تفاوت علامت تجاری شما با دیگران به محتوای آن بستگی خواهد داشت.

توجه داشته باشید که لوگویی طراحی نکنید که به طور اساسی با همه لوگوها تفاوت داشته باشد،

زیرا هدف شما این نیست که مشتریان خود را به سمت اشتباهی منحرف کنید.

 

مرحله دو: بدست‌آوردن شناخت از صاحب کسب و کار

پس از اینکه طراح شناختی دقیق از زمینه کسب و کار و محتوای آن پیدا کرد، نوبت به شناخت صاحب

کسب و کار می‌رسد. باید بدانیم که صاحب کسب و کار چکار می کند. همچنین باید بدانیم که چه

مشتریانی را مورد هدف قرار داده است. «برای انجام

اینکار دو مرحله وجود دارد». اولین مرحله بدست آوردن اطلاعات از او است. یعنی اینکه چه کاری

انجام می دهند. چه کسانی هستند. می خواهند به چه کسانی خدمات ارائه کنند؟ مثلا اگر یک

شرکت ساختمانی مدنظر است اما صاحب شرکت اظهار می کند که این تجارت را به طور خانوادگی

شروع کرده اند، هدف این خواهد بود که این ایده‌ی کوتاه مدت را به یک لوگوی قرص و محکم

تبدیل کنیم. شما چه برداشتی از ماهیت این شرکت دارید؟

زمانی که این بخش از فرایند:

به درستی انجام می‌شود، صاحب کسب و کار بعد از پرس و جو های فراوان به مرحله ای میرسد

که به طور عمیق ارزش خود را توضیح دهد. به این ترتیب هدف کلی مشخص می شود و یک ایده ی

خاص بدست می آید. اینکار باعث می شود تا شرکت هایی که تازه شروع به کار کرده اند آگاهی

بسیار دقیقی از خودشان نیز بدست آورند. بسیاری از شرکت ها تفاوت خود با دیگران را نمی دانند-

مخصوصا شرکت های کوچک. این بحث های طراحی لوگو، شرکت ها را مجبور

می کند تا تفاوت خود با دیگر شرکت ها را مشخص کنند.

 

مرحله سه: طرح اولیه، ارائه خدمات و ایده های اولیه

طراح ارشد لوگو ، دو یا سه راه در جلوی شما قرار خواهند داد. اگر از این تعداد

راه های بیشتری جلوی شما قرار داده شود باعث می شود که مجبور شوید تا بین ایده ها بازبینی

کنید. بازبینی و طرح ایده های مختلف سبب می شود که مجبور به انجام

حجم بیشتری از کار شوید و درنهایت هزینه بیشتری نیز خرج کنید.

مرحله چهار: تجدید نظر

این مرحله گاهی اوقات فقط یک تغییر جزئی خواهد بود.بعضی مواقع هم تغییرات بیشتری اعمال

می شوند.به این ترتیب صاحب کسب و کار متوجه علت هر تجدید نظر و تغییر خواهد شد.

گاهی اوقات صاحب کسب و کار از ما درخواست می کند تا یک طرحرا به کلی از اول انجام دهیم.

این مسئله با چالش های بسیاری رو به رو می شود و میتواند صاحب کسب و کار را به گمراهی برساند.

 

مرحله پنج: آماده کردن طرح نهایی و تحویل کار

این موارد شامل فایل های ضروری هستند که در آینده برای شرکت خود به آن

نیازخواهید داشت. به عنوان مثال برای قرار دادن لوگوی خود در وب سایتتان به یک آیکون اختصاصی

و منحصر به فرد نیاز خواهید داشت که در اختیار شما قرار می گیرد. گاهی ممکن است برای یک رستوران

فایل هایی در اختیار صاحب رستوران قرار بگیردکه با بقیه کسب و کار ها متفاوت باشد. ازجمله یک

فایل که برای چاپ شدن روی منوی غذاها درنظر گرفته می شود.یک فایل دیگر هم برای چاپ شدن

روی تیشرت خدمتکاران رستوران به شما داده خواهد شد.برای طراحی لوگو باید اصول اساسی

طراحی آن را بدانید.باید با طراحان درستی همکاری کنید و فرایند های دقیقی را طی کنید.

نمونه لوگو

سادگیآیا لوگوی شما ساده است یا اینکه خیلی شلوغ، حواس پرت کن و پراکنده است؟

به خاطر ماندن: آیا لوگوی شما به خاطر باقی می ماند؟

همیشگی بودن: آیا نمونه لوگو برای ۵، ۱۰ و یا ۵۰ سال دیگر هم خوب خواهد بود؟

تطبیق پذیری: آیا از نمونه لوگو سایزهای زیادی دارید؟ باید به گونه ای باشد که کیفیت خود را ازدست ندهد.

مناسب بودن: آیا نمونه لوگو مشتریان درستی را به خود جذب می کند؟

 

انواع لوگو

اگر چه همه لوگوها ترکیبی از تایپوگرافی و نوشتار هستند.ولی هر نوع لوگو احساس متفاوتی به برند

شما می دهد و از آنجا که لوگو شما اولین چیزی است که مشتریان جدید مشاهده می کنند.

آیا می خواهید بهترین نوع لوگو را برای تجارت خود انتخاب کنید؟در اینجا انواع لوگو را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

لوگوهای مونوگرام ( یا نشانک)

لوگوهای مونوگرام یا نشانک لوگوهای مبتنی بر تایپوگرافی هستند که از چند حرف تشکیل می شوند.

و تمرکز روی حروف ابتدایی کلمات است . مانند : اچ پی .در طراحی لوگو ساده سازی بسیار مهم است

و استفاده از حروف ابتدایی کلمات در صورتی که شرکت دارای نام طولانی و دشوار باشد در ساده سازی

برندهای مختلف شرکت موثر می باشد. برای مثال گفتن ناجا و به یاد آوردن آن بسیار

راحتتر از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است.

لوگوتایپ

لوگو تایپ یک لوگو مبتنی بر قلم است که تنها روی نام کسب و کار متمرکز است.مانند : کوکا کولا

وقتی یک شرکت دارای نام مختصر و مشخص است این نوع لوگو خوب عمل می کند.لوگو گوگل یک

نمونه عالی از این نوع است این نام به خودی خودجذاب و به یاد ماندنی است .بنابراین هنگامی که

نماد با تایپوگرافی قوی ترکیب شود لوگو باعث شناخت قوی برند می شود.

 

علامت تصویری

لوگو یک علامت تصویری است که گاهی به آن علامت تجاری یا نماد لوگو می گویند. یک نماد مبتنی

بر گرافیک، تصویری است که وقتی به آن فکر می کنید لوگو به ذهن شما می رسد. مانند : لوگوی

نمادین اپل ، پرنده توییتر لوگوهای هر یک از این شرکت ها چنان مزین است و هر برند آن ها چنان تاسیس

شده است که برند به تنهایی قابل تشخیص است.

مهمترین چیزی که باید در هنگام تصمیم گیری برای یک علامت تصویری در نظر بگیرید این است که چه تصویری

را انتخاب کنید. شما باید به پیامدهای گسترده تصویری که انتخاب می کنید فکر کنید. آیا می خواهید روی

نام خود بازی کنید؟ آیا شما به دنبال ایجاد معنای عمیق تر هستید؟ آیا می خواهید یک احساسات را برانگیزید؟

علائم انتزاعی لوگو

یک علامت انتزاعی نوع خاصی از لوگوی تصویری است به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد مانند

سیب یا پرنده یک شکل هندسی انتزاعی است که نشان دهنده تجارت شما است. چند نمونه مشهور

عبارتند از : نشان دایره تقسیم شده پپسی و گل آدیداس مانند همه نمادهای علائم انتزاعی

بسیار خوب عمل می کند . زیرا برند شما را به یک تصویر واحد خلاصه می کند . با این حال ، به جای اینکه

محدود به یک تصویر قابل تشخیص باشید نشانانتزاعی به شما این امکان را می دهد تا تصویری بی نظیر

و منحصر به فرد برای نشان دادن برند خود بسازید اما بهترین راه برای طراحی حرفه ای لوگو متخصصانی است

که می دانند چگونه رنگ ، شکل و ساختار را با هم ترکیب کنند تا معنا پیدا کنند. فایده یک علامت انتزاعی

این است که شما بدون تکیه بر پیامدهای فرهنگی یک تصویر خاص ، می توانید آنچه را که شرکت شما به

صورت نمادین انجام می دهد منتقل کنید . از طریق رنگ و فرم می توانید معنا و

مفهوم را نسبت داده و احساسات را در مورد برند خود پرورش دهید.

 

لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی، از یک علامت تصویری ، علامت انتزاعی یا متن تشکیل شده است .

تصویر و متن با هم ادغام می شوند و یک تصویر متمایز ایجاد می کنند از آنجا که یک نام با تصویر در ارتباط

است می تواند به سرعت برند شما را بشناساند و مردم نیز بلافاصله شروع به ارتباط دادن نام شما با

علامت تصویری خواهند کرد و بیشتر در ذهن ها می ماند. و در آینده به شما این امکان را می دهند که

در موقعیت های مختلف بتوانید به طور انحصاری از یک نماد استفاده کنید و لازم نباشد همیشه نام خود

را درج کنید. و این لوگو ها ساده تر از یک علامت تصویری هستند.

فونت های لوگو

باید فرآیند سخت و پیچیده ای انجام شود تا بتوان یک برند را در یک لوگو کوچک جای داد در کنار آن باید یک

فونت انتخاب کرد چون با فونت اطلاعات مهم و مورد نظر شما به مخاطب انتقال داده می شود.

فونتی که برای طراحی حرفه ای لوگو انتخاب می شود با فونتی که برای موارد دیگری مثل وبسایت ،

بروشور و یا کارت های ویزیت انجام می شود متفاوت است چون برای این موارد هر فونت دلخواهی را می توانید

استفاده کنید اما برای آرم  باید فونتهایی انتخاب شود که تاثیرات مثبت در برخورد مخاطب با آن ایجاد

کند و برند شما را در ذهن مخاطب جای داده و ماندگار باشد.

 

چرا انتخاب فونت دارای اهمیت بالا در لوگو می باشد؟

با یک مثال ساده اهمیت فونت های لوگو را به شما نشان می دهیم لباسی که شما برای مجالسی مثل

عروسی می پوشید با لباسی که در مجالس عزا و یامجالس رسمی می پوشید کاملا متفاوت است و

نشان دهنده ویژگی های شما مخصوصا شخصیت شماست و در صورت رعایت نکردن و تشخیص ندادن لباس

مناسب با نوع مجلس باعث بوجود آمدن دیدگاه های منفی برای شما می شود انتخاب فونت هم مانند انتخاب

لباس می باشد چون بیننده با نگاه کردن به فونت برند شما را قضاوت می کند بنابراین توجه به نوع فونت

آرم که آیا شما را به اهدافتان می رساند و اطلاعات مورد نیازتان را به مشتری منتقل می کند باعث ایجاد

قضاوت های درست و مثبت از برند شما می شود.نوع فونت و حتی رنگ فونت ارتباط مستقیم با احساسات

و منطق بیننده دارد و در واقع کار شما را به مشتری نشان می دهد.

فونت های سریف

مثالی از این فونت ها در برندهای oman و Georgia یافت می شود.نشان دهنده احترام به مشتری است

و درصد اطمینان بالا است و فونت هایی هستند که در انتهای هر حرف خود خط های افقی کوچک دارند.

 

فونت های بدون سریف

جاه طلبی ، منظم بودن و پیروی از مد و مدرن بودن از ویژگی های اینفونت است این فونت ها کوچک بوده

و فاقد سرکش انتهای حرف می باشد برای مثال : ranklin Gothic.

فونت های نوشتاری

ساده و شیک و لطیف هستند به گونه ای که انگار نوشتن آنها با خودکاربوده و خلاقانه است .

 

فونت های مدرن

نشان دهنده هنرمندی ، پیشرفت ، تکنولوژی و شیک و صاف بودن است.

فونت های نمایشی

کاربردی برای طراحی لوگو ندارند جدید بوده و نشان دهنده صمیمیت

و روابط دوستانه می باشند مانند:

cooper

 

کدام فونت ها برای طراحی لوگو مناسب هستند؟

brandon Grotesque

یکی از ویژگی های مهم این فونت کاربردی ، لبه های گرد آن می باشدکه باعث مدرنیته شدن آن می شود

این فونت بدون سریف بوده و برای طراحی حرفه ای لوگو مناسب است

و چون به شکل هندسی ایجاد می شود خواندن آن آسان است.

FF DIN

فونت استاندارد برای فعالیت های اداری و رسمی آلمان است و اولین باردر آلمان مورد استفاده قرار

گرفت.دارای ۲۰ طرح که روشن و تیره،معمولی و بزرگ

می باشند و استفاده از آن بسیار آسان است.

 

proxima Nova

حالت اصلی آن معمولی ، فشرده و خیلی فشرده می باشد و ۴۸ حالت مختلف دارد که هرکدام از آنها

۷مدل به حالت شکسته دارند و ترکیبی از ویژگی های

انسانی و هندسی دارد .برای مثال برند : twitter

Gilroy

کمی حالت هندسی و مینیمالی دارد بدون سریف و دارای ۲۰ ورژن می باشدو ۱۰حالت ایستایی شکسته

دارد یکی از ویژگی های مثبت آن این است که استفاده از حالت های

سبک و خیلی ضخیم به صورت رایگان است.

 

Mont

مورد استفاده در سر تیترهای بزرگ و متن های طولانی و انواع طرح هایگرافیکی ، چاپ ، لوگو و وب

است کاراکتر های زیادی داشته و ۱۰ ورژن دارد که از بسیار نازک تا بسیار کلفت را در بر می گیرد می توان

از ۱۳۰ زبان مختلف استفاده کرد و فونتی به صورت هندسی و مینیمال است و از نوع بدون سریف می باشد.

Avenir Next Pro

هدف این فونت بروز رسانی کردن فونت های قدیمی است . بروز رسانی کردن این فونت باعث شده بهترین

فونت بدون سریف باشد و بهترین حالت آن فشرده بوده که در هر اندازه خوانا است .

 

cera pro

این فونت در عین سادگی بسیار شکیل بوده و برای افرادی که به دنبالخوانایی در عین تمیزی هستند

بسیار کاربرد دارد . دارای حالت شکسته است و ۶ ورژن دارد ،

فلش و شکل های تزیینی آن را کاربردی تر کرده است.

panton

این فونت هندسی در همه جا کاربرد دارد برای مثال در لوگو ، گرافیک و پرینت و یا حتی روی تیشرت و لباس

می توان از آن استفاده کرد . در همه سایز و اندازه خوانا بوده

و می توان در انواع سرتیترها از آن استفاده کرد.

 

TT Commons

دو فونت معمولی و رسمی آن برای Type Foun dry به عنوان فونت رسمی انتخاب شده است .

حروف آن کمترین تضاد را دارد ، هیچ نوع تزیینی نداشته و ساده است به

طوری که برای هر نوع لوگو می توان آن را استفاده کرد.

Museo sans

سبک ، خوانا ، هندسی ، ساده ، شیک و رعایت کردن فاصله بین حروف ازجمله ویژگی های این

فونت است که برگرفته شده از فونت محبوب Museo می باشد

در استفاده از متن و نمایشگر بسیار کاربردی است.

 

برای طراحی لوگو از چه فونت هایی نباید استفاده کرد؟

Impact

با اینکه خواندن آن بسیار آسان است ولی این فونت به جهت نازک بودن بیشاز حد برای لوگو نامناسب

است و باعث بد جلوه دادن کار و پوشاندن استعدادشما می شود و شما را نا کارآمد

نشان می دهد ولی در کارهای نظامی و اسناد اداری کاربرد دارد.

The Sans Basic

تنها به دلیل یک حرف در لوگو کاربرد ندارد و آن حرف Q است که نمی توان آن را به درستی طراحی کرد و خواند.

 

Comic sans

برای کار های رسمی و معرفی محصول به هیچ عنوان نباید استفاده شود چون مورد قبول و توجه قرار

نمی گیرد اما می توانید لوگوی کودکان را با این فونت طراحی کنید.

Helvetica

با اینکه به خاطر واضح و خوانا بودن در چاپ ، برند Apple و BMW از آن استفاده می کنند اما بهتر است

استفاده نشود چون برای متن های طولانی و معمولی مناسب تر است.

Bradly Hand

این فونت نشانگر شخصیت شماست و فونت دست خطی است و به این خاطر که پیام مورد نظر را

آن طور که باید به مخاطب منتقل نمی کند کاربردی در طراحی لوگو ندارد.

Papyrus

این فونت بدترین انتخاب برای لوگو است این فونت بسیار آزار دهنده و اوج

بی سلیقگی است بنابر این کاربردی در طراحی لوگو ندارد .

چگونه برای لوگوی خود فونتی را انتخاب کنیم که ما را به اهدافمان برساند ؟

با توجه به شخصیت برندتان فونت را انتخاب کنید همانطور که پیش تر خواندید فونت های مختلفی وجود

دارد که معنی های مختص به خود را به مخاطب منتقل می کنند بنابراین فونتی را انتخاب

کنید که با آنچه که شما می خواهید به مخاطب القا کنید منطبق باشد.

یک لوگو چه سایزی باید داشته باشد؟

اندازه های استاندارد لوگو برای سایت ها و شبکه های مجازی لوگوها برای بسیاری از وب سایت ها ،

شبکه های اجتماعی و ایمیل ها در ابعاد متفاوت استفاده می شوند برای یادگیری اصول اندازه

لوگو و راهی مطمئن که بدانید لوگوی شما متناسب با برنامه است را بخوانید :

اندازه لوگو برای شبکه های اجتماعی

لوگوی شما در وب سایت یا پروفایل شبکه های مجازی قرار می گیردو قطعا باید اندازه آن را تغییر دهید

و متناسب با آن تنظیم کنید اگراندازه لوگو را تنظیم نکنید و بارگذاری کنید هر بستر اجتماعی وقتی ابعادی

دارد قوانین خاص خود را دارد این می تواند شامل نوع خاصو محدودیت اندازه پرونده باشد اگر احتیاط های

لازم را انجام ندهید با یک لوگوی کشیده و تحریف شده روبرو خواهید شد.

قبل از تهیه لوگو برای رسانه های اجتماعی باید اندازه و قالب بندی پذیرفته شده توسط آن را بدانید:

فیس بوک برای صفحات شخصی

فیسبوک برای مشاغل

اینستاگرام

لینکدین

توییتر

یوتیوب

اندازه مورد نیاز فیسبوک

فیسبوک برای صفحات شخصی در برابر صفحات کسب و کار الزامات اندازه لوگو مختلفی

دارد و براساس حسابی که دارید آنها را به خاطر بسپارید:

برای صفحات شخصی اندازه پروفایل :

کامپیوترها :  ۱۷۰ در ۱۷۰ پیکسل

تلفن های هوشمند : ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل

برای صفحات شخصی اندازه نمایش جلد صفحات :

کامپیوترها :  ۸۲۰ در ۳۱۲ پیکسل

تلفن های هوشمند : ۶۴۰ در ۳۶۰ پیکسل

برای صفحات مجازی این اندازه های عکس را در نظر داشته باشید:

پروفایل : ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل

تصاویر جلد : ۷۲۰ در ۳۱۲ پیکسل

برنامه ها : ۱۱۱ در ۷۴ پیکسل

تصاویر اخبار : ۱۲۰۰ در ۶۲۸ پیکسل

صفحه ای مانند تبلیغات روی دسکتاپ : ۱۲۰۰ در ۴۴۴ پیکسل

تبلیغات روی ساید بار : ۲۵۴ در ۹۴ پیکسل

روی موبایل : ۵۶۰ در ۲۰۸ پیکسل

الزامات اندازه لوگو اینستاگرام

در صورت به اشتراک گذاشتن یک تصویر در اینستاگرام اگر نسبت ابعاد تصویر در ارتفاعی بین ۵۶۶ تا ۱۳۵۰

پیکسل و عرض ۱۰۸۰ پیکسل انجام شود وضوح اصلی تصویر حفظ خواهد شد.

اندازه لوگو در توییتر

پروفایل : ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل

بنر : ۵۰۰ در ۱۵۰۰ پیکسل

اندازه لوگو در لینکدین

پروفایل : ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل

تصاویر بنر : ۱۱۹۲ در ۲۰۰ پیکسل

تصویر اصلی : ۱۱۲۸ در ۳۷۶ پیکسل

ماژول های سفارشی : ۵۰۲ در ۲۸۲ پیکسل

عکس های شرکت : ۲۶۴ در ۱۷۶ پیکسل

اندازه لوگو در یوتیوب:

تصاویر جلد : ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل

نماد کانال : ۸۰۰ در ۸۰۰ پیکسل

نرم افزارهای طراحی لوگو

طراحی لوگو به جز نوآوری نیاز به نرم افزارهای طراحی لوگو دارد تاطراح به وسیله آن طرح ها را

طراحی کند . قبل از انتخاب نرم افزار مناسب باید تفاوت گرافیک پیکسلی و گرافیک وکتور را بدانیم.

گرافیک پیکسلی

هر تصویری از ترکیبی از پیکسل ها ساخته شده است و اگر تصاویر پیکسلی را خیلی بزرگ کنید کیفیت

خود را از دست می دهد و پیکسل ها مشخص می شوند.

گرافیک وکتور

گرافیک وکتوری یکی از روش های ایجاد تصاویر است که در آن تصاویر به شکلمشخصات هندسی ،

نقاط ، خط ها و منحنی ها ایجاد می شوند.و فارغ از رزولوشن هستند هر چقدر تصویر

را بزرگ کنید از کیفیت آن کاسته نمی شود.

ویژگی نرم افزارهای طراحی برداری

فایل هایی که با نرم افزارهای طراحی برداری ایجاد و ذخیره می شوندفایل هایی با لایه های باز

هستند یعنی هر زمانی که بخواهید روی آنهاتغییرات اعمال کنید می توانید آن ها را در نرم افزار

مربوطه شان باز کنیدو تغییرات را ایجاد کنید بدون اینکه کیفیت خود را از دست بدهند.پس بهتر است

برای طراحی لوگو از نرم افزارهای گرافیک وکتور استفاده کنیم.چون لوگو یکی از عناصر بصری مهم

برندها و شرکت طراحی لوگو شرکتاست. اگر بخواهید سایز لوگو را در شرایط مختلف تغییر دهید.مثلا بر روی

کارت ویزیت یا روی بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید و اگر بانرم افزارهای گرافیک برداری طراحی شوند

دارای انعطاف هستند و با کوچک و بزرگ کردن سایز آن کیفیت تغییری نمی کند.

Adobe illustrator

این نرم افزار در طراحی پوستر ، کارت ویزیت و طراحی لوگو عالی عمل می کند . و شبیه به فتوشاپ اما

سختتر از آن است به همین دلیل افراد زیادی با آن آشنایی ندارند . با نرم افزار

ایلوستریتور می توانید تصاویر و لوگو های متحرک بسازید.

فرمت های نرم افزار ایلوستریتور:

PDF, EPS , SVG , AI ،SVG: فایل هایی با فرمت SVG حجم بسیار پایین و کیفیت بالایی دارند در صورت

تغییر سایز آن مشکلی در کیفیت آن به وجود نمی آید.

مزایا:

امکان رسم بردار به صورت پیشرفته

امکان تایپ لمسی

قابلیت رنگ کردن و طراحی به صورت perspective

امکان طراحی و رسم طرح های برداری بسیار پیچیده

معایب:

کاربرپسند نبودن محیط آن

پشتیبانی نکردن از زبان فارسی برای تایپ

پشتیبانی نکردن از طرح های انیمیشنی

 

JetALogo

این نرم افزار شامل ۱۰۰۰۰ تصاویر و شکل های برداری و بیش از ۴۰۰ قالب آماده لوگو می باشد . و نزدیکترین

قالب به نوع کارتان را از بین قالب های آماده انتخاب می کنید و با جایگزینی اشکال و استایل ها آن را تغییر

می دهید و شخصی سازی می کنید . قالب های آماده شامل انواع گوناگونی از تم ها و دسته بندی ها و

سبک رنگ هستند. سبک ها شامل گرادیان ، بولد استروک ، درخشان کننده و براق کننده هستند. نرم افزار

جت ای روی ویندوز ۷ و بالاتر اجرا می شود.

نرم افزار اینک اسکیپ

نرم افزار اینک اسکیپ یکی از بهترین نرم افزارهای گرافیک وکتور(برداری) برای طراحی لوگو است

که شامل مجموعه بزرگی از ابزارهای طراحی گرافیک وکتور است.فرمت پیش فرض آن SVG است و از

فرمت های دیگر هم پشتیبانی می کند . نرم افزار اینک اسکیپ یک نرم افزار متن باز(open source) و

کاملا رایگان است و بدون کوچکتری هزینه ای تمام امکانات و ویژگی ها را ارائه می دهد. و شما بدون هیچ

تلاشی می توانید طراحی حرفه ای لوگو انجام دهید. تمام خروجی های نرم افزارهای دیگر را می توانید در این

نرم افزار باز کنید و با ایجاد لایه های زنده از اشیا الگوهای جذاب ایجاد کنید. این نرم افزار طراحی لوگو با

همه پلتفرم ها ویندوز ، مک ، لینوکس ، سازگار است.

طراحی لوگو با فتوشاپ

یکی از روش های طراحی لوگو ، طراحی لوگو با فتوشاپ است . یکی از معروفترین و پرکاربردترین نرم افزارها

است و همه شما با آن آشنایی دارید . برای شرکت adobe است.به دلیل امکانات زیاد طرفداران زیادی دارد محیط

کار فتوشاپ برای طراحی های پیکسل ساخته شده است و فرمت خروجی آن PSD است. و روش کار با آن

ساده است و منوهای قابل فهم و دسترسی های عالی دارد افراد زیادی با این نرم افزار کار می کنند از جمله:

طراحان گرافیک ، طراحان وب سایت ، اپلیکیشن و عکاسان.

البته برای طراحی حرفه ای لوگو میتوانید از سایت های ساخت لوگو نیز بهره بگیرید تا با کمک ابزارهایی که دارند بتوانید لوگو مد نظر خود را طراحی کنید.

مزایای نرم افزار فتوشاپ

 

  • محیط کاربرپسند
  • امکان ویرایش ویدیو و ساخت انیمیشن
  • امکان طراحی سه بعدی
  • وجود نسخه های نرم افزار برای موبایل

معایب نرم افزار فتوشاپ

  • زیاد بودن حجم نرم افزار
  • پیکسلی بودن
  • مناسب نبودن برای طراحی لوگو

نرم افزار Corel Draw

نرم افزار Corel Draw یکی از نرم افزارهای شناخته شده در زمینه طراحی گرافیک است از این نرم افزار برای

طراحی پوستر ، کارت ویزیت ، کاتالوگ ، بنر و بیشتر برای طراحی لوگو و هر تصویر وکتور استفاده می شود . در

عین سادگی امکانات زیادی دارد . از گرافیک های برداری و پیکسلی در نرم افزار Corel Draw استفاده می شود .

در صنعت کاربرد بسیاری دارد مانند شرکت های تبلیغاتی ، تابلوسازی ،

چاپخانه ها و طراحان وب و به آن نرم افزار صنعتی می گویند.

مزایای نرم افزار Corel Draw :

سرعت بالای نرم افزار

سرعت بالا در تولید طرح

یادگیری آسان نرم افزار

بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی یک لوگو

بسیاری از شرکت ها و کسب و کار ها در انتخاب رنگ های ترکیبی لوگو خود دچار مشکل می شوند و

یا انتخاب های درستی در این زمینه ندارند و این امر می تواند منجر به عدم تطابق لوگو یک تجارت با صنعتی

باشد که در آن است.هنگام طراحی لوگو ، رنگ بسیار مهم است و در طول زمان باعث می شود که یک

تجارت یا محصول با آن لوگو شناخته و معروف شود . در این مقاله به ۱۲ ترکیب رنگی مختلف و اینکه در

چه صنعتی باید از آنها استفاده کرد ، اشاره شده است.

زرد و آبی

رنگ زرد باعث جلب توجه می شود، و برای این هدف بسیار عالی است . رنگ آبی یک رنگ مکمل عالی

است که می توان با رنگ زرد در لوگو استفاده کرد تا درخشندگی رنگ زرد را متعادل شود .

این ترکیب رنگ برای شرکت های ساختمانی بسیار عالی است.

ترکیب طیف رنگ های آبی

این نوع ترکیب ها مناسب هر کسب و کاری است . اگر شرکتی رنگ خاصی برای لوگو خود در نظر ندارد،

می تواند ترکیب طیف رنگ های آبی را انتخاب کند. این ترکیب رنگ به خصوص در صنعت IT ، عالی است.

همچنین اضافه کردن یک خاکستری روشن در این ترکیب نیز می تواند

کمی سبک شرکتی بیشتری به ترکیب اضافه کند.

نارنجی و قهوه ای

این ترکیب رنگ باعث ایجاد احساس گرما و راحتی می شود . ترکیب رنگ نارنجی و قهوه ای برای شرکت های

غذایی، خصوصاً در صنعت پخت، بسیار مناسب است.

هلویی و بنفش

این ترکیب برای هر شرکتی که با سلامتی و لوازم آرایشی سرو کار دارد ضروری و مناسب است. این

ترکیب رنگ در لوگو، ظریف به نظر نمیرسد اما یک حس زیبای زنانه ای

را به لوگو منتقل میکند. این ترکیب سمبل آرامش است.

قهوه ای بنفش و فیروزه ای

این ترکیب رنگ احساس راحتی و خلوص را نشان می دهد . این ترکیب رنگی همچنین برای هر نوع

تجارت و مراقبت از پوست از لحاظ بهداشتی نیز مناسب است . همچنین می توان از این نوع ترکیب

رنگ ها برای طراحی لوگو تغذیه استفاده کرد.

بنفش پررنگ و نارنجی

دیگر ترکیب رنگی جالب و شگفت آور که برای لوگو بسیار عالی است، این ترکیب رنگی می باشد. این

ترکیب مانند ترکیب زرد و آبی برای شرکت های ساختمانی واقعا مناسب است. این ترکیب رنگ، سمبل

اعتماد و روحیه سخت کاری است. این ترکیب بسیار خوب و دلپذیر است

و مطمئناً در هر کجا می تواند توجه دیگران را جلب کند.

قهوه ای روشن و تیره

این ترکیب رنگ می تواند بوی دانه های قهوه را منعکس کند. این ترکیب رنگ بسیار راحت و گرم است

و برای لوگو کافه ها یک ترکیب عالی است.

آبی پررنگ، زرد ، سبز

این ۳ رنگ از ترکیب آبی و زرد و رنگ سبز که یک رنگ مکمل است، تشکیل شده است. این ترکیب

رنگ شگفت آور است و هنگام استفاده از یک لوگو ، احساسی گرم و جذاب را منتقل می کند.

طیف رنگ های آبی و بژ

حضور دو رنگ طیف آبی و بژ، ترکیبی عالی در کنار یکدیگر را تشکیل میدهند. این ترکیب ۳ رنگ بسیار

ملایم است و بیشتر  مناسب صنایع است. همچنین این ترکیب برای  صنعت بازاریابی بسیار عالی است.

 نارنجی ، آبی و زرد

این سه ترکیب رنگ برای لوگو مواد غذایی همیشه ضروری و مناسب است. این ترکیب رنگ بسیار

چشم نواز است و توجهات زیادی را به خود جلب میکند.

بنفش ،صورتی و صورتی روشن

این ترکیب رنگ، برای صنعت مراقبت از پوست بسیار مناسب است.  ملایم و زنانه است.

ترکیب رنگ باعث می شود که مشتریان بخواهند از بدن و پوست خود بیشتر مراقبت کنند.

 آبی ، بژ و زرد

این ترکیب رنگ برای لوگو مشاوره بسیار مناسب است. این ترکیب رنگ، حرفه ای و اطمینان بخش

است. این ترکیب رنگ در لوگو همیشه برای طراحی سایت شرکت که نیاز به بازاریابی و مشاوره مالی دارد بسیار عالی است.

چگونه می توان از خطاهای لوگو جلوگیری کرد؟

لوگو ها باید واضح و به یاد ماندنی باشند. آنها باید از هر طریق نماینده برند باشند و تشخیص آن ها

نیز آسان باشد.لوگو های بد می توانند بسیاری از ویژگی های ناخوشایند از جمله سردرگمی ، تیره

بودن ، پیچیدگی بیش از حد و یا شناخت ضعیف برند را داشته باشند.یک لوگو عالی به راحتی قابل

تشخیص است و مستقیماً به کسب و کار متصل می شود.

چه چیزی باعث ایجاد لوگوی بد می شود؟

لوگو های بد اغلب بسیار روشن ، بیش از حد بزرگ یا گیج کننده هستند. آنها صرفاً منطقی نیستند و

با کیفیت برند مطابقت ندارند.بزرگترین اشتباهی که در یک لوگو به چشم می خورد ، بیش از حد پیچیده

بودن و ادغام ایده ها با یکدیگر است که مناسب نیست .

رنگ

رنگ های جلف یا پرزرق و برق ، بافت ها و فاصله ضعیف باعث ایجاد روابط وحشتناک بین متن و نمادها

می شوند . هیچکدام از این لوگوها  با این خصوصیات ، به یاد ماندنی نیستند و شما

احتمالاً نمی خواهید آنها را نیز به خاطر بسپارید.

لوگو Twitter

توییتر یکی از معروف ترین لوگو ها در این زمینه است. از شکل ساده ای بدون جزئیات مانند چشم

یا پر در طراحی این لوگو استفاده شده است. این دلیل باعث شده است که توجه های بسیاری به

عناصر برجسته ی آن از جمله رنگ آبی آن جذب شود. رنگ آبی توییتر گزینه خوب و مناسبی

برای برند سازی است. این رنگ آبی باعث ایجاد اعتماد به نفس در مخاطب می شود و انتخابی

هوشمندانه برای شبکه های اجتماعی است. از آن جایی که این رنگ برای برند سازی مناسب است

باعث می شود که در طراحی تمام عناصر دیگر ساده تر طراحی شوند تا این رنگ بیشتر به چشم بیاید.

لوگو WWF

به طور طبیعی ، شرکت اختصاصی حیات وحش World Wildlife یک نشان و آرم با تصویر یکی از حیوانات را

برای برند خود انتخاب کرده است. اما این شرکت در طراحی لوگو قدمی فراتر از استفاده از سبک هنری

و رنگ ها گذاشته است. پاندا یک انتخاب هوشمندانه است. زیرا یکی از مشهورترین حیوانات در معرض

خطر انقراض است و همچنین یکی از محبوب ترین حیوانات بین کاربران است. پس در این لوگو پاندا

نمادی از خطر انقراض است که WWF در حال مقابله با این خطر است. از طرفی دیگر انتخاب رنگ های

سیاه و سفید ، که رنگ هایی متضاد هم هستند برای جلب توجه کاملا ایده آل است. در لوگو ،

رنگ سفید ، فضای منفی در آن ایجاد کرده است و پویایی جالبی

برای شناخت و معرفی برند به آن می دهد.

لوگو MGM

یکی از قدیمی و ماندگارترین لوگوهایی است که از تصویر یکی از حیوانات ، شیر استفاده کرده است

و همچنان به اندازه همان اوایل شروع به کارش یعنی سال ۱۹۱۶ معروف است. شیر ها یکی از رایج ترین

حیوانات در طراحی نشان و آرم ها هستند زیرا نماد قدرت هستند. همچنین بیشترین دلیل مشهور شدن این لوگو

زمانی است که شیر غرش می کند و MGM با آن معروف است. MGM یکی از اولین لوگوهای

متحرک در دنیای طراحی است. لوگو MGM بیشتر در فیلم ها نمایش داده می شد.

 

لوگو Jaguar

اتومبیل اسپرت جگوار نشان و آرم خود را با هدف تزئینات کاپوت طراحی کرد. بنابراین لوگو هم اکنون دو بعدی

Jaguar  بازسازی شده است ، در حالی که نشان اصلی به تزئینات کاپوت اشاره داشت. هدف اصلی از

طراحی این لوگو به تصویر کشیدن یک جگوار در حال پرش است که موقعیتی پر انرژی

را به مخاطب القا می کند و به آن حس زنده بودن می دهد.

لوگو Penguin

حیواناتی که در دنیای واقعی سیاه و سفید هستند به لطف کنتراست رنگ ذاتی، آن ها منبع الهام بسیاری

از طراحان برای مثال لوگو WWF ، هستند. حیوان سیاه و سفید دیگری که از آن در طراحی لوگو با نام

تجاری انتشارات پنگوئن استفاده شده است ، پنگوئن می باشد. اما انتشارات پنگوئن با اضافه کردن پس

زمینه نارنجی ، شکل کاملا جدیدی به آن بخشیده است. استفاده از رنگ  سوم در خارج از طیف رنگی

خاکستری ، باعث جذابیت طراحی می شود. سیاه و سفید به رنگ های مکمل تبدیل می شوند و ناگهان

نارنجی که  اثر قوی تری دارد به طراحی اضافه می شود و آن را زیباتر و خاص تر می کند. نارنجی احساس

دوستی ، بازیگوشی و سرگرمی را به وجود می آورد ، که این احساسات با برند در ارتباط و مناسب آن است.

 

لوگو NBC

این نشان با استفاده از چندین تکنیک طراحی لوگو پیشرفته و یا حتی با اختراع برخی از مدل های جدید

برای طراحی ، یکی از بهترین ها در طراحی حرفه ای لوگو است. طاووس که ستاره ی این طراحی است ، در اینجا

فقط برای نشان دادن رنگ های رنگین طراحی شده است. گردن و چهره ی طاووس در فضای منفی آن

مشخص است. در نگاه اول بسیاری از کاربران فقط می توانند سر طاووس را بین رنگ ها تشخیص دهند

اما با کمی دقت می توان گردن طاووس را نیز دید. شش رنگ رنگین کمان در آن به ترتیب در

کنار یکدیگر قرار گرفته اند و باعث شده اند این برند جالب و سرگرم کننده به نظر برسد

که بسیار لوگو مناسبی برای صنعت تلویزیونی می باشد.