نوآوران وب

به سایت ما خوش آمدید


کسب و کار اینترنتی _ در بابل

منظور از کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی به زبان خیلی ساده، کارهایی هستند که به زمان و مکان خاصی وابسته نیستند و در بستر اینترنت و اغلب به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند.

در این دسته از کسب و کار بدون اینکه مجبور باشید از خانه خارج شوید، یا موظف باشید در تایم و محل معینی کار کنید، می‌توانید از طریق اینترنت و فقط با گوشی یا لپ‌تاپ خود پول دربیاورید.

کارهایی مثل آموزش‌های آنلاین (آموزش زبان، آشپزی، ترید و خریدو‌فروش ارزهای دیجیتال و…)، تولید محتوا، ادمینی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، طراحی گرافیک، لوگو، سایت و اپلیکیشن و… نمونه‌‌ای از شغل‌های اینترنتی محبوب و پردرآمد هستند.

برای انتخاب یک کسب و کار اینترنتی مناسب، اول باید:

  • محدودیت‌های زمانی‌ را در نظر بگیرید
  • حوزهٔ موردعلاقه‌تان را کشف کنید
  • مهارت‌تان را در آن شاخه تقویت کنید
روش برای بدست آوردن درآمد اینترنتی:
۱. تولید محتوا

اگر دستی بر قلم و مهارت در نوشتن دارید، تولید محتوای متنی برای سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین کسب و کار اینترنتی برای شماست.

برای تولید محتوا، به هیچ سرمایه‌‌ای نیاز ندارید؛ تنها چیزی که برای شروع کار می‌خواهید:

  • داشتن مهارت‌های نگارش و ویرایش
  • تسلط به زبان انگلیسی و ترجمه
  • آشنایی با تحقیق و جمع‌آوری مطالب
  • تخصص کافی در یک یا چند موضوع برای نوشتن (مثل مارکتینگ، گردشگری، تجهیزات دیجیتال، آشپزی، ارزهای دیجیتال و..)

درآمد این شغل بسته به کیفیت کار شما و حوزه‌‌ای که دربارهٔ آن می‌نویسید، متغیر است.

۲. آموزش آنلاین

زبان‌‌تان خوب است؟ برنامه نویسی بلدید؟ هنر خاصی دارید؟ فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای تخصص و مهارت دارید؛ در هر صورت، با آموزش آنلاین می‌توانید مهارت‌ خود را به پول تبدیل کنید!

آموزش آنلاینِ مهارت‌های مختلف به دیگران، یکی از آن کسب و کار پردرآمد اینترنتی است که از چند طریق، شما را به پول می‌رساند.

روش اول، برگزاری وبینار است. در این روش، شما جلسه‌ای ترتیب می‌دهید و به‌ازای دریافت هزینه، به‌شکل زنده و تعاملی، دربارهٔ موضوعی که در آن متخصص هستید، صحبت می‌کنید یا مهارتی را به شرکت‌کنندگان می‌آموزید.

پلتفرم ایسمینار، یکی از بهترین بسترها برای برگزاری این دست آموزش‌های آنلاین است.

روش دوم، برگزاری دوره‌های آنلاین و ویدئویی است. می‌توانید با فروش دانش و تخصص‌ در قالب دوره‌های آنلاین یا ویدیوهای آفلاین، درآمد کسب کنید.

برای فروش این دوره‌ها هم دو راه دارید؛ یا می‌توانید خودتان مستقیماً از طریق اینستاگرام یا سایت دوره‌تان را بفروشید. مثل کاری که خانم ندا عروضی در سایت شخصی خود انجام می‌دهد.

یا اینکه با آکادمی‌های آنلاین همکاری کنید و درازای آموزش و تدریس در دوره‌های آن‌ها، پول بگیرید.

روش سوم، آموزش‌های خصوصی و عمومی مهارت‌هایی با موضوعات مختلف مثل زبان، نرم‌افزارهای کاربردی (مثل فتوشاپ، اکسل، ورد)، توسعهٔ فردی، کپی‌رایتینگ، برنامه‌نویسی و… است.

پلتفرم‌های زیادی مثل، اُتیچر، فرادرس، مکتب‌خونه و… زمینهٔ ارائهٔ این گونه آموزش‌ها را برای شما فراهم کرده که می‌توانید در آن‌ها به‌عنوان مدرس، مهارت خود را به دیگران بفروشید.

 

۳. همکاری در فروش

هر تصور منفی که دربارهٔ همکاری در فروش یا فروش پورسانتی به‌شکل سنتی دارید، دور بریزید! همکاری در فروش در بستر آنلاین، خیلی ساده‌تر از روش سنتی آن است. در این روش، دیگر نیاز نیست در گرمای تابستان و سرمای زمستان، ساعت‌ها از این مغازه به آن مغازه بروید یا چیزی را انبار کنید.

در سیستم همکاری در فروش آنلاین، شما فقط نقش یک واسطه و معرف را بازی می‌کنید که دیگران را به خرید یک محصول، تشویق و ترغیب می‌کنید و بابت هر فروش موفق یا هر کلیک، پورسانت مشخصی را دریافت کنید.

پلتفرم‌های مختلفی هم برای همکاری در فروش وجود دارد که در راس آن‌ها سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا قرار گرفته است.

خوبی این روش کسب درآمد اینترنتی این است که به سرمایهٔ زیاد احتیاج ندارید؛ تنها چیزی که می‌خواهید سایت یا بستر آنلاینی مثل پیج اینستاگرام یا گروه‌های تلگرامی است که محصول دیگران را در آن تبلیغ و حق کمیسیون‌ را از فروش آن دریافت کنید.

مثلاً می‌توانید در مقالات بررسی محصول وبلاگ‌، بعد از معرفی و بررسی محصولات، به دیجی‌کالا یا فروشگاهی که با آن همکاری می‌کنید، لینک دهید.

برای نمونه، اگر با یک فروشگاه تجهیزات دیجیتال، در فروش همکاری می‌کنید، می توانید با انتشار مطلبی دربارهٔ فهرست بهترین لپ‌تاپ‌های زیر ۱۰ میلیون (مثلاً) برای این خرید این لپ‌تاپ‌ها به آن فروشگاه لینک دهید.

۴. مدیریت شبکه‌های اجتماعی

با شغل مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌توانید در خانه بنشینید و فقط با یک گوشی کلی درآمد کسب کنید. باورش سخت است، ولی شدنی است!

از آنجایی که مدیریت صفحات اجتماعی مهارت کافی می‌خواهد و کار وقت‌گیری است، خیلی کسب‌وکارها، فروشگاه‌های آنلاین، دکترها یا اینفلوئنسرها، کار مدیریت صفحات اجتماعی‌ را به ادمین‌ها می‌سپارند.

ادمین، وظیفهٔ رشد پیج، رساندن کسب‌وکار به درآمد بیشتر و در کل اداره و مدیریت صفحات اجتماعی است.

انتظاراتی که کارفرما از شما به‌عنوان ادمین دارد، مواردی مثل:

  • تهیه و انتشار پست و استوری و محتوای تبلیغات
  • آپلود فیلم و عکس
  • پاسخ‌دادن به دایرکت‌ها و کامنت‌ها
  • ثبت سفارش
  • مشاوره، برنامه‌ریزی و چیدن تقویم محتوا
  • تولید محتوا

البته انجام هر یک از این وظایف به توافق بین شما و کارفرما بستگی دارد.

مزیتی که ادمینی دارد، این است هم به سرمایه‌ای نیاز ندارد، هم می‌توانید هم‌زمان مدیریت چند صفحه را در دست بگیرید و درآمدتان را بیشتر کنید. می‌توانید با «دوره ویدیویی آموزش فتوشاپ برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی»، مهارت‌های خود را افزایش دهید.

حالا از کجا پروژه‌های ادمینی گیر بیاورید؟

بهترین راه این است که در دیدوگرام، پلتفرم تخصصی ادمین اینستاگرام، عضو شوید. در این پلتفرم هم می‌توانید به‌عنوان ادمین نمونه‌کارها و مهارت‌هایتان را به کارفرما معرفی کنید، هم به‌عنوان کارفرما، بهترین ادمین برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی‌تان را پیدا کنید.

نکتهٔ پرانتزی: به‌جز مدیریت شبکه‌ها اجتماعی، با بلاگرشدن هم می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی پول دربیاورید. البته در این روش، اینستاگرام برای تولید محتوا یا تبلیغات هیچ پولی به شما نمی‌دهد.

باید با تولید محتوای مستمر دربارهٔ کار، حوزهٔ تخصصی یا زندگی شخصی‌، فالوور جذب کنید و اصطلاحاً پیج‌تان را بالا بیاورید.

بعد که به اینفلوئنسر یک حوزه مثل آشپزی، لایف‌استایل، مد و زیبایی و… تبدیل شدید، می‌توانید با تبلیغ کسب‌‌وکارهای دیگر، درآمد کسب کنید.

۵. طراحی سایت

این روزها که همه‌چیز با سرعت خیلی زیادی به‌سمت اینترنتی‌شدن حرکت می‌کند، اگر طراحی سایت و کدنویسی یا مهارت‌های مرتبط با آن را بلد باشید، نان‌تان در روغن است!

البته، روش‌های ساده‌تری مثل طراحی سایت با وردپرس هم وجود دارد که کار را برای شما ساده‌تر می‌کند.

طراحی سایت به سرمایه‌ نیاز ندارد و می‌تواند در بستر اینترنت و به‌شکل فریلنسری انجام شود. مهارت‌هایی که به دردتان می‌خورد، عبارت‌اند از:

  • کدنویسی
  • وردپرس
  • طراحی رابط کاربری
  • UX

البته نیاز نیست تمام این مهارت‌ها را یاد بگیرید؛ حتی با دانستن یکی از آن‌ها (مثل کدنویسی یا وردپرس) هم می‌توانید از طریق ساخت سایت پول دربیاورید. می‌توانید این شغل را همین حالا با «دوره ویدیویی طراحی سایت وردپرسی بدون نیاز به دانش کدنویسی» شروع کنید.

برای کسب درآمد بیشتر، چند نکتهٔ زیر را در نظر بگیرید:

  • برای خودتان سایت داشته باشید و نمونه‌ کارها را آنجا بگذارید
  • در لینکدین فعالیت حرفه‌ای داشته باشید و شبکه‌ٔ خود را بسازید
  • ترندهای طراحی سایت را دنبال کنید و به‌روز بمانید

 

۶. کوچینگ و خدمات مشاوره

کوچینگ و خدمات مشاوره، از آن دسته مشاغل اینترنتی آبرومند و با پرستیژ بالاست که درآمد خوبی هم دارد.

مهارتی است که در آن یک مربی یا مشاور، با پیشنهاددادن راهکارهای مناسب، به دیگران کمک می‌کند بهترین نتیجه را از قابلیت‌ها و توانمدی‌های خود داشته باشند. این راهنمایی و مشاوره می‌تواند راجع به هر موضوعی باشد؛ از سلامت و تناسب اندام فرد گرفته تا مسائل مالی و شغلی و کسب‌وکار و تحصیلی و فردی.

برای کسب درآمد از این طریق این شغل، دو راه دارید:

۱. در سایت شخصی و شبکه‌های اجتماعی‌ مثل لینکدین، کار و مهارت‌تان را تبلیغ کنید

۲. از طریق تبلیغات شفاهی و دهان‌به‌دهان و ارجاعات مشتریان راضی قبلی، مشتری‌های بیشتری برای کوچینگ جذب کنید

7. کارشناس سئو

سئو مهارت و دانش بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتورهای جست‌وجو مثل گوگل است. کارشناس سئو یکی دیگر از کسب و کار پردرآمد اینترنتی است که بازار کار خیلی خوبی دارد و می‌توانید به‌راحتی از راه دور با سایر کسب‌وکارها همکاری کنید.

اگر می‌خواهید به عنوان یک کارشناس سئو پروژه‌های خوبی گیرتان بیاید و درآمدتان را افزایش دهید، باید تسلط کافی روی این موارد داشته باشید:

  • بهینه‌سازی ساختار سایت و سئو تکنیکال
  • توانایی کار با ابزارهای سئو
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • مدیریت پروژه
  • بررسی بک‌لینک‌ها و عملکرد آن‌ها
  • سئو محتوا
  • توانایی تجزیه‌وتحلیل

وقتی این مهارت‌های پایه را در خودتان تقویت کردید، به ۴ شکل می‌توانید از آن کسب درآمد کنید:

به‌عنوان کارشناس سئو در شرکت‌ها و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به‌شکل دورکار مشغول به کار شوید

سایت خودتان را بالا بیاورید و از طریق روش‌هایی که قبلاً گفتیم (تبلیغات، همکاری در فروش، تولید محتوا و فروش محصولات) درآمد کسب کنید

از طریق آموزش سئو، مهارت‌تان را به دیگران یاد دهید

به سایر کسب‌وکارها برای بهبود رتبهٔ سایت‌شان مشاوره دهید

می‌توانید همین حالا با کمک «دوره ویدیویی آموزش سئو»، در این مسیر آینده‌دار قدم بگذارید!

 

۸. کارشناس گوگل ادز

کسب‌وکارها یا مهارت لازم برای اجرای کمپین‌های گوگل ادز ندارند یا زمان کافی برای مدیریت و بهینه‌سازی آن. اینجاست که از دل این محدودیت، یکی از بهترین مشاغل اینترنتی بیرون می‌آید: کارشناس گوگل ادز

اصلی‌ترین وظیفهٔ کارشناس گوگل ادز این است که بتواند با چیدن استراتژی مناسب، اجرا، مدیریت و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات گوگل، مشتریان بیشتری جذب و فروش کسب‌وکار را افزایش دهد.

تسلط بر موارد زیر حرف اول را در این شغل می‌زند:

  • تسلط بر سازوکار گوگل ادز و کمپین‌های آن
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • کار با داشبورد گوگل ادز و کیورد پلنر
  • کار با ابزارهای تحلیلی مثل گوگل آنالیتیکس، گوگل تگ منیجر و…
  • توانایی تجزیه‌وتحلیل و گزارش‌نویسی

اگر از بین مشاغل این لیست، انتخاب شما کارشناس گوگل ادز است، می‌توانید همین الان قدم اول را بردارید! با دانلود ایبوک رایگان و ارزشمند «راهنمای جامع تبلیغات در گوگل» صفرتاصد تبلیغات در گوگل را به زبانی ساده یاد بگیرید.

 

۹. طراح گرافیک

تا وقتی که کسب‌وکارها به طراحی صفحات سایت، لوگو، پست‌ها، استوری‌ها و بنرهای تبلیغاتی، موشن گرافیک و… نیاز دارند، بی‌شک عنوان شغلی طراحی گرافیک یکی از پردرآمدترین کارها در لیست مشاغل اینترنتی است.

پس اگر دستی بر آتش هنر و طراحی دارید و نحوهٔ کارکردن با ابزارهای طراحی مثل فتوشاپ، کنوا و ایلاستریتور و… را بلدید، طراحی گرافیک می‌تواند یک شغل نان و آب‌دار برای شما باشد!

در این شغل، نمونه‌کارهایتان جور معرفی شما و نشان‌دادن مهارت‌تان را به دوش می‌کشند. پس برای گرفتن پروژه‌های بیشتر و کسب درآمد بهتر، تا جایی که می‌توانید نمونه‌ کارهای قوی و دستچین‌شده‌تان را شبکه‌های اجتماعی‌ مثل لینکدین و اینستاگرام و سایت‌های کاریابی مثل پونیشا به اشتراک بگذارید.

۱۰. صداپیشگی

اگر صدای جذاب و لحن و گفتار رسا و سالمی دارید (مثل گوینده‌های رادیو) می‌توانید به‌عنوان دوبلور یا صداپیشه از آن درآمد کسب کنید. معمولاً افراد زیادی برای ضبط کتاب‌های صوتی، پادکست، صداپیشگی در مستندها، انیمیشن‌ها، ویدیوهای تبلیغاتی و فیلم‌ها و… به‌دنبال افراد خوش‌صدا می‌گردند.

می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و به‌عنوان صداپیشه، یک شغل اینترنتی جذاب و با درآمد مناسب داشته باشید. حالا چطور می‌توانید به جمع صداپیشگان بپیوندید و از این طریق درآمد داشته باشید؟ ۲ راه دارید:

  • در شبکه‌های اجتماعی مهارت خود را معرفی و با شبکه‌سازی پروژه‌های مختلف دریافت کنید
  • با استودیوهای ضبط صدا به‌شکل دورکاری یا پروژه‌ای همکاری کنید
۱۱. طراحی اپلیکیشن و بازی

اپلیکیشن‌ها با زندگی روزمزهٔ آدم‌ها گره خورده‌اند و مردم برای رفع نیازهای کوچک و بزرگ خود، از مسیریابی و گرفتن تاکسی اینترنتی گرفته تا ورزش و کارهای بانکی و یادگیری زبان، به سراغ اپلیکیشن‌های داخل موبایل‌شان می‌روند.

اپ‌های بازی‌ و سرگرمی هم از هر طیف سنی‌، طرفداران همیشگی خودشان دارند. با این حساب،اگر در برنامه‌‌نویسی و طراحی اپ و بازی مهارت و توانایی بالایی دارید، این شغل می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های روی میز، به‌عنوان یک شغل اینترنتی پردرآمد برای شما باشد.

شما از ۳ راه می‌توانید با طراحی اپلیکیشن به درآمد برسید:

راه اول: این است که یک اپ کاربردی یا بازی جذاب و مهیج طراحی کنید و دانلود و استفاده از آن را پولی کنید.

روش دوم :پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است؛ در این روش، مخاطب شما برای دسترسی به تمام قابلیت‌های برنامه یا خرید اقلام موردنیازش در بازی (مثل سکه و جان اضافه و…) به خرید اشتراک یا پرداخت پول نیاز دارد.

روش سوم: هم همکاری با شرکت‌ها به‌عنوان سازنده و طراح اپ است. خیلی از شرکت‌ها نسخهٔ اپلیکیشن سایت‌شان را هم ارائه می‌دهند و برای این کار به یک طراح کاربلد اپلیکیشن نیاز دارند.

با شبکه‌سازی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص لینکدین و به اشتراک‌گذاشتن نمونه کار،‌ فرصت‌های شغلی زیادی به سمت شما سراریز می‌شود.

 

۱۲. تولید محتوای ویدئویی و کسب درآمد اینترنتی از طریق نمایش تبلیغات

تولید محتوای ویدئویی و انتشار آن در یوتیوب و آپارات یک روش عالی و البته نه‌چندان ساده برای کسب درآمد اینترنتی است. موضوع ویدئوی شما خیلی مهم نیست. اگر بتوانید یک ویدئوی سرگرم‌کننده یا آموزشی جذاب و پرطرفدار تولید و شرایط پلتفرم‌هایی مثل آپارات و یوتیوب را برای درآمدزایی رعایت کنید، به درآمد خوبی می‌رسید.

مثلاً در حال حاضر در یوتیوب، داشتن ۱۰۰۰ سابسکرایب و حداقل ۴ هزار بازدید در ۱۲ ماه گذشته، شرط اصلی نمایش تبلیغات و دریافت پول به‌ازای هر بازدید است. شرایط درآمدزایی از آپارات را هم در تصویر زیر می‌بینید:

تولید محتوای ویدئویی، آن هم با این فضای اشباع یوتیوب می‌تواند سخت باشد؛ اما اگر صبور باشید و محتوای باکیفیتی تولید کنید، می‌توانید در بین رقبا متمایز شوید و پول خوبی به جیب بزنید.

برای شروع، به تجهیزات حرفه‌ای برای ساخت ویدیو احتیاج ندارید و با یک گوشی متوسط به بالا و نهایتاً یک میکروفن ارزان هم کارتان راه می‌افتد؛ ولی برای ادامهٔ مسیر، برای اینکه کیفیت کار خود را ارتقا دهید و مخاطبان بیشتری جذب کنید، باید کم‌کم تجهیزات خود را هم حرفه‌ای کنید.

طبق تجربه، چیزی که در یوتیوب یا آپارات مهم است، بیشتر از اینکه کیفیت ویدیوها باشد، فایدهٔ ویدیو است. این فایده حتماً نباید اطلاعات به‌روز و آموزش چیزی باشد! خندیدن و سرگرم‌شدن هم فایده به حساب می‌آید.

 

۱۳. فروش عکس یا فایل‌های دیجیتال

اگر عکاس هستید یا عکس‌ها و فایل‌های دیجیتال خلاقانه، حرفه‌ای و جذابی تولید می‌کنید، ساده‌ترین و بی‌دردسرترین راه این است که از طریق فروش این عکس‌ها و فایل‌ها پول دربیاورید!

سایت‌ها و پلتفرم‌های خارجی زیادی مثل سایت Adobe Stock، سایت Shutterstock و سایت 500PX و… وجود دارند که می‌توانید عکس‌های خود را به‌شکل آنلاین در آن منتشر کنید تا دیگران این عکس‌ها را از شما بخرند.

آن‌ها مبلغی از هر خرید را به‌عنوان پورسانت از آن کسر و باقی پول را به حساب شما واریز می‌کنند.

از آنجایی که فروش عکس در سایت‌های خارجی درآمد ارزی برای شما به‌همراه دارد، می‌تواند شغل ساده و پردرآمدی برای عکاسان باشد.

یک روش دیگر هم این است که عکس‌ها و فایل‌های دیجیتال‌تان را به NFT تبدیل کرده و با قیمت بالایی بفروشید. شما همچنین می‌توانید آثارتان را در سایت شخصی خودتان هم مستقیم بفروشید.

۱۴. ورود داده (دیتا اینتری)

اگر از وردپرس یا بقیهٔ سیستم‌های مدیریت محتوا سر در می‌آورید، دیتا اینتری، یکی از ساده‌ترین کسب و کار اینترنتی برای شماست. دیتا اینتری یا ورود داده، همان جمع‌آوری و واردکردن داده‌هایی مثل اعداد و فرمول‌ها و اطلاعات محصول به سایت و فروشگاه‌های اینترنتی است.

این کار به مهارت نویسندگی و تولید محتوای خیلی قوی نیاز ندارد و تقریباً هر کسی می‌تواند از عهدهٔ آن بربیاید. دیتا اینتری خیلی جذاب و سرگرم‌کننده نیست؛ ولی در عوض شغل اینترنتی ساده‌ای است. اگر در ورود اطلاعات سرعت عمل بالایی داشته باشید، درآمد نسبتاً خوبی نصیب‌تان می‌شود.

۱۵. پشتیبان تلفنی و آنلاین

پشتیبانی آنلاین به مهارت فنی و تخصصی نیاز ندارد. اگر این توانایی‌ها را در خودتان می‌بینید، می‌توانید به‌عنوان کارشناس کال‌سنتر و پشتیبانی، بدون نیاز به حضور در محل کار استخدام شده و با کارکردن از منزل پول دربیاورید:

  • روابط عمومی و مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی قوی‌
  • گپ‌زدن با مشتریان و رسیدگی به شکایات‌ آن‌ها
  • ارائهٔ راه‌حل برای مشکلات و پاسخ به سؤالات مشتریان

پشتیبانی معمولاً یک شغل ۲۴/۷ و منعطف است که با توجه به شرایط خودتان می‌توانید شیفت‌‌های کاری‌تان را مشخص کنید.

نکته: اگر می‌خواهید به‌عنوان پشتیبان آنلاین و تلفنی مشغول به کار شوید، باید قبل از هرچیزی اطلاعات جامع و دقیقی دربارهٔ آن برند و نحوهٔ پاسخ به سؤالات احتمالی مشتریان کسب کنید.

نگران این موضوع هم نباشید! بیشتر کسب‌وکارها یک دورهٔ چندروزه برای نیروهای پشتیبانی خود برگزار می‌کنند و اطلاعات لازم دربارهٔ کار و روند پاسخ‌دهی به مشتریان را به آن‌ها آموزش می‌دهند.

۱۶. ترجمه، تایپ و ویراستاری

یک دستهٔ دیگر از کسب و کار اینترنتی خانگی که اتفاقاً خواهان زیادی هم دارد، تایپ، ترجمه و ویراستاری است.

تایپ‌کردن به مهارت خاصی نیاز ندارد! کارفرما یک عکس، نسخهٔ دست‌نویس یا فایل صوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با سرعت و دقت بالا، آن را در قالب ورد یا PDF تایپ می‌کنید و به‌ازای هر کلمه یا هر صفحه، مبلغ مشخصی دریافت می‌کنید.

اگر به سایت‌های کاریابی فریلنسری سری بزنید، کلی پروژهٔ تایپ با قیمت‌های مختلف می‌توانید انتخاب کنید.

کار ترجمه و ویراستاری تخصصی‌تر از تایپ است و به مهارت نگارش و ویرایش و تسلط به زبان دوم نیاز دارد.

ترجمهٔ کتاب و متون درسی و دانشگاهی، ترجمه و زیرنویس ویدئوها و ترجمهٔ مقالات برای وبلاگ‌ها راه‌های کسب‌ درآمد از این مهارت هستند.

ویراستاری هم اصولی دارد که با یادگرفتن آن‌ها، می‌توانید موقعیت‌های شغلی مرتبطی را مثل ویراستاری مقاله‌های وبلاگ، مجلات، مقاله‌های علمی و کتاب‌ها پیدا کنید.

۱۷. فروش آنلاین محصولات

اگر خودتان کالای خاصی تولید می‌کنید یا در شهر و منطقهٔ شما محصول خاصی پرطرفدار است، می‌توانید آن را به‌شکل آنلاین بفروشید و پول خوبی کسب کنید. خوشبختانه، ویترین‌های آنلاین شما برای فروش محصولات بسیار متنوع است!

یکی از راه‌های فروش آنلاین محصولات این است که یک پیج اینستاگرام بزنید و محصولات خود را در آن تبلیغ کنید و بفروشید.

رفته‌رفته که کارتان در اینستاگرام گرفت، می‌توانید با ساخت یک سایت، کسب‌وکارتان را گسترش دهید و در گوگل هم بفروشید.

روش راحت‌تر فروش محصولات هم این است که در سایت‌های واسطه مثل دیوار و شیپور یا ترب و ایمالز محصولات خود را قرار داده و مستقیم یا با واسطه بفروشید.

حتی می‌توانید یک غرفه در باسلام باز کنید یا به‌عنوان فروشنده در دیجی‌کالا، محصولات خانگی یا محلی شهرتان مثل برنج شمال، گز، شیرینی‌جات و تنقلات اصفهان و یزد، ادویه‌جات مشهد و هر محصول دیگری را که بخواهید، در این پلتفرم‌های آنلاین بفروشید.

از روش همکاری در فروش هم غافل نشوید! همان‌ طور که کمی قبل هم اشاره کردیم، می‌توانید با راه‌اندازی سایت یا یک پیج اینستاگرام یا حتی گروه‌های تلگرامی، برای محصولات دیگران مشتری جمع کنید و با ترغیب آن‌ها به خرید، پورسانت‌تان را دریافت کنید.