نوآوران وب

به سایت ما خوش آمدید


مدیریت پروژه های طراحی سایت

مدیریت پروژه های طراحی سایت

طراحان وب سایت ها چه به صورت فریلنسری فعالیت داشته باشند

و چه کارمند شرکتی در حوزه طراحی سایت باشند، پروژه های متعددی بر عهده خواهند داشت

که هر یک از آن ها متعلق به مشتری به خصوصی است.

این مسئله طراح وب سایت را در برابر سلایق مختلف و گوناگونی قرار می دهد

که برای موفقیت در آن ها نیازمند برنامه ریزی و مدیریت صحیح می باشد.

داشتن مدیریت درست مستلزم به کارگیری سیاست های اصولی و دقیق است.

حتما تا به حال با سازمان های بی نظم، شلوغ و درهمی مواجه شده اید

که هنگام اجرای پروژه های خود دچار مشکلات عدیده ای می گردند.

این سازمان ها از برنامه ریزی و مدیریت اصولی بی بهره اند و تمامی کارهایشان را بدون نظم

و قانون خاصی پیش می برند. اما شما می دانید اولین قدم برای رسیدن به موفقیت داشتن

برنامه ای جامع و کامل از فعالیت های پیش رو می باشد.

شما می توانید با بررسی نیازهای مشتری و مشکلاتی که طی استفاده

از وب سایت طراحی شده توسط شما دارد، عملکردتان را بسنجید

و دیدگاهی روشن از نحوه فعالیت خود کسب نمایید.

همانطور که می دانید پروژه های طراحی سایت با نظرات و ایده های متفاوتی

از سوی اعضای گروه مشتری و طراحان وب سایت مواجه است که هر یک از این افراد می کوشد

نظر و سلیقه خود را به کرسی بنشاند. این موضوع شما را وادار می سازد تا صبر پیشه کنید

و با دقت تمام نظرات مخالف و موافق هر ایده را بشنوید.

اما باید بدانید که در صورت عدم مدیریت و رهبری صحیح این جلسات، پروژه شما رو به افول خواهد رفت.

در این مقاله می کوشیم راهکارهایی به شما معرفی کنیم که به کمک آن ها قادر به هدایت

گروه طراحی وب سایت بوده و رضایت مشتریانتان را به دست آورید.

نقش مشتریان را در پروژه مشخص کنید!

گاهی پیش می آید شخصی که از سوی مشتری به عنوان نماینده انتخاب شده،

اجازه دارد بیش از اندازه در روال کار طراحی وب سایت نقش داشته باشد.

این امر موجب می شود طراحان وب سایت در خط میانی قرار بگیرند

و میان نظرات مختلف گمراه شوند. زیرا طراح وب نمی تواند به صلاح دید خود برخی

نظرات را نادیده بگیرد و ممکن است میان ایده های متناقض درگیر شود.

هر یک از این ایده ها او را به مسیری جداگانه سوق می دهند

و در نهایت طرحی ناهماهنگ به وجود خواهد آورد.

رهبر گروه باشید!

برخی از مشتریان خود نیز نمی دانند چه می خواهند و درک واضحی از نیازهایشان ندارند.

این افراد از تمرکز در جلسات فرار کرده و گاهی پیش می آید در پایان جلسه موضوعات مختلفی

مورد بحث قرار گرفته اند که هیچ یک از آن ها به نتیجه روشنی نرسیده است

و به اصطلاح نیمه کاره رها شده اند. در چنین مواقعی باید هدایت و رهبری جلسات را به عهده بگیرید

و به عنوان یک طراح وب سایت تجربیات خود را در اختیار مشتریان قرار دهید.

تلاش کنید آن ها را به سوی مسیری مستقیم هدایت نموده و نیازهایشان را کشف کنید.

ممکن است این مسئله از نظر شما سخت باشد اما باید بدانید تنها رهبری درست است

که تیم و پروژه را همسو خواهد نمود. مشتریان را راهنمایی کنید

و در پایان تصمیم درست را اتخاذ کنید تا نتیجه نهایی جلسه کاملا مشخص شود.

اعضای تیم را در جریان فرآیند کار قرار دهید!

گاهی اعضای تیم طراحی وب سایت گمان می کنند پروژه با موفقیت جلو نمی رود

و ممکن است احساس ناامیدی داشته باشند. در این شرایط شما موظف هستید

که شرایط مطلوب است و موفقیت پیش رو می باشد.

سعی کنید تمام جزئیات کار را به اعضای تیم بگویید و آن ها را از برنامه ریزی های دقیق

و شفاف خود مطلع سازید.

وظایف افراد را توضیح دهید و آنها را با کاری که قرار است انجام دهند، آشنا سازید.

برنامه ریزی پروژه

نحوه ی دستیابی خود به اهداف پروژه را مشخص کنید.

این برنامه ریزی شامل مشخص کردن افراد، منابع و بودجه ی مورد نیاز است.

فعالیت هایی که برای تولید محصول نهایی باید انجام شود را مشخص کنید.

به عنوان مثال، شما ممکن است که بخواهید طرح بندی صفحه

و نمودار های پیمایش را مشخص کنید. شما ممکن است بخواهید که عکس های

محصولات را ارائه دهید. یا ممکن است بخواهید که مدیریت امور مالی و تجارت الکترونیک را بر عهده بگیرید.

اگر می خواهید بخشی از کار را برون سپاری کنید، بایستی تمام وظایف پیمانکار را مشخص کنید.

زمان و تلاش لازم برای هر برنامه را مشخص کنید و برای برنامه ها و بودجه ها واقع بینانه تصمیم گیری کنید.

اطمینان حاصل کنید که ذینفعان اصلی پروژه و بودجه را بررسی کرده اید و با آنها موافق هستید.