نوآوران وب

به سایت ما خوش آمدید


بهترین طراحی صفحه اصلی وب سایت |نوآوران

بهترین طراحی صفحه اصلی وب سایت |نوآوران

اگر یک طراح ماهر نیستید و در حال ساختن یک وب سایت هستید

این مطلب کمک بسیاری در شناخت اصول درست طراحی وب سایت خواهد کرد.

در طراحی وب سایت باید به این نکته توجه داشت که یک وب سایت جذاب الزاما پیچیده نیست

بلکه می تواند بر پایه سیستماتیک و منطق استوار گردد و خیلی نیاز به شاخ برگ اضافه ندارد

و هرکسی می تواند آن را انجام دهد

چرا باید روی صفحه اصلی وب سایت تمرکز کنم

صفحه اصلی شما مسلما، مهمترین صفحه در وب سایت شماست.

به این دلیل که این صفحه اولین صفحه ای خواهد بود که بازدیدکنندگان از وب سایت

شما با آن برخورد خواهند کرد. و اولین احساسی که نسبت به آن دارند بسیار با اهمیت می باشد.

صفحه اصلی شما تنظیم کننده صدای کسب وکار شماست.

همانند اولین احساس در برخورد با یک انسان می باشد پس حتما باید مطمئن شوید

که صفحه اصلی وب سایت شما به درستی طراحی شده و کارایی لازم را دارد.

صفحه اصلی موثر و تاثیر گذار چگونه است

طراحی یک صفحه به شما کمک می کند چه محتوایی را برروی صفحه تان قرار دهید،

کجا قرار دهید و چه محتوایی را اول قرار دهید. طراحی یک صفحه اصلی جذاب اینگونه نیست

که اطلاعات بصورت تصادفی هر جایی که به فکرتان می رسد قرار گیرند.

در واقع از یک روش منطقی و منظم تبعیت می کند. در نتیجه هر شخصی می تواند

یک طرح کلی را الگو برداری کند و چینش صفحه اش بر آن اساس طراحی کند

در طراحی صفحه اصلی احتیاج به یک نوع جریان است به نوعی که بازدیدکنندگان

شما به نحوی که شما مایل هستید راهنمایی و هدایت شوند.

این روش شما را قادر می سازد که به نحوی ماهرانه، تجربه بازدید از وب سایت طوری

توسط مشتریان هدف انجام گیرد که تجربه جذابی برایشان باشد و شما را به جذب آن مشتریان نزدیک تر کند.

زمانی که اینکار به نحوی صحیح انجام گیرد، شما به بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کنید که:

1. به سادگی متوجه شوند که وب سایت شما در چه خصوص فعالیت می کند

شما چه می کنید و می توانید چه راه حل هایی به بازدید کنندگان خودارائه دهید

2. به بازدیدکننده وب سایت به صورت شفاف نشان دهید که قدم بعدی

برای استفاده از خدمات کسب و کار شما چیست

اگر بازدید کننده شما نداند که مرحله بعدی چیست، بدون آنکه کاری انجام دهد

به راحتی صفحه شما ترک خواهند کرد. قدم بعدی می تواند مراجعه به صفحه محصولات یا خدمات،

دانلودیک دفترچه راهنما، دیدن ویدئوآموزشی، آبونمان خبرنامه، ارائه اطلاعات تماس و … باشد

بهترین طراحی صفحه اصلی وب سایت |نوآوران

چه محتوایی باید در صفحه اصلی قرار گیرد

این تجربه برای همه ما رخ داده است که به وب سایتی مراجعه کرده ایم

و به دلیل اینکه ظرف مدت چند ثانیه موفق به یافتن چیزی که در جستجوی آن هستم،

نشده ایم دکمه back را زده ایم یا صفحه را بسته ایم.

واقعیت این است که اکثر ما به صورت شرطی انتظار داریم که آنچه را که در پی آنیم

در مدت زمانی کوتاهی پیدا کنیم. بازدیدکنندگان شما وقتی به صفحه اصلی وب سایت رسیدند

در کثری از ثانیه تصمیم می گیرند در وب سایت بمانند یا آن را ترک کنند

و این که طراحی صفحه اول وب سایت شما چگونه است بر این تصمیم تاثیر گذار است

و تصمیم مشتریان در بلند مدت بر سرنوشت کسب و کار شما تاثیر می گذارد.

به بیان خیلی ساد، طراحی صفحه اصلی شما به دو قسمت ذیل تقسیم می شود:

بالای صفحه (above-the-fold):

این عبارت به صورت سنتی برای صفحه اول روزنامه استفاده می شود

و منظور محتوایی که شما بدون اسکرول کردن در صفحه و پایین آمدن می توانید آن را مشاهده کنید

پایین صفحه (below-the-fold):

محتوایی که برای دیدن آن نیاز دارید به سمت پایین اسکرول کنید.

با توجه به اینکه محتوای بالای صفحه اولین قسمتی است که توسط

صفحه نمایش کامپیوتر نمایش داده می شود. 100% بازدیدکنندگان

شما محتوای بالای صفحه را خواهند دید و طبق آمار، به محض حرکت

به سمت پایین صفحه، تعداد افرادی که به محتوای شما توجه می کنند

به شدت کاهش می یابد. همین جهت این که چه مطالبی در قسمت

بالای صفحه و پایین صفحه اول سایت قرار گیرد اهمیت بسیار زیادی دارد.

بهترین طراحی صفحه اصلی وب سایت |نوآوران

چه نوع محتوایی در قسمت بالای صفحه (above the fold) قرار گیرد

این قسمت از سایت جایی است که شما می خواهید محتوای اصلی خود را در آن قرار دهید.

مهم ترین بخش محتوا که بازدیدکنندگان شما لازم است آن را ببینند.

هدف اول از محتوای اصلی شما این است که بازدیدکنندگان خود را مجاب کنید

جهت کسب اطلاعات بیشتر درنگ کنند و ببینند که شما چه چیزی برای ارائه دارید.

محتوای اصلی شما باید واضح، مختصر و مشخص باشد.

عنوان اصلی

در یک جمله شما باید پاسخگوی سوالی باشید که همه بازدیدکنندگان شما در پی آن هستند

و بگویید فعالیت کسب و کار شما چیست.

یک عنوان خوب به این سوال داغ پاسخ می دهد در نتیجه لازم است به نحوی کامل،

کوتاه و مشخص، توصیف کننده آنچه شما انجام می دهید باشد.

اگر نمی دانید چه چیزی بنویسید، سعی کنید از مشتریان بپرسید چرا آن ها به وب سایت

شما رجوع کرده اند، شما می توانید به راحتی کلمات را از زبان آن ها بشنوید

و از آن ها برای عنوان خود استفاده کنید.

از نظر سئو نیز بهتر است این عنوان درون تگ h1 قرار گیرد.

عنوان جزئی

شما این فرصت را دارید خدمت یا محصول خود را با توضیح بیشتر در قسمت عنوان جزئی بیان نمایید.

توضیح کوتاه باید پاسخگوی این سوال باشد چه مشکلاتی را برای من حل می کنید؟

تصویر زیر یک نمونه خوب از عنوان جزئی موثر را نشان می دهد

و در یک عبارت کوتاه بیان می کند که چگونه محصولات و خدمات ما به شما کمک می کند

بهترین طراحی صفحه اصلی وب سایت |نوآوران

تماس با ما